avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 399 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Amendă radar. Este corect ca viteza înregistrată de ...
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Amendă radar. Este corect ca viteza înregistrată de aparatul radar să fluctueze de la 45km/h la 92km/h în aceeași secundă?

Este corect ca viteza inregistrata de aparatul radar sa fluctueze de la 45km/h la 92km/h in aceeasi secunda? Mai précis in 0.14 secunde ( 7 frame-uri 50/s poza 3045(45) la poza 3052(92)) am parcurs 92,857 m/s echivalentul a 334,28Km/h!!! Masina nu are astfel de performante, este un BMW 2001 cu 260 Km maxim admis pe aparatele de la bord!
Ultima modificare: Miercuri, 4 Aprilie 2018
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: Quartila , utilizator 14:40, 6 Aprilie 2018
Posibil ca atunci sa fi fost pornit detectorul. Daca in imagine (chiar si mai departat putin ) mai apar si alte masini, prima data depisteaza si arata o viteza a unei tinte oarecare din imagine, insa apoi o arata pe cea mai mare (viteza) depistata. In principiu cind e un grup de masini ar trebui sa comute pe modul FASTEST, pentru a face discriminare intre tinte, prin afisarea unei a doua viteze depistate. Dupa aceea a ramas relativ constant in jurul valorii de 92 km/h ? Cum ati calculat cei 334 km/h (explicati mai detaliat)? Ati primit film sau poze ? Stiam ca filmarea e facuta cu 25fps, cel putin la radarul AUTOVISION BEE III.
Am primit filmarea care incepe la 16.42.10s fps 3025 se termina la 16:42:42s fps 4625, deci 32 secunde cu 1600 frame-uri rezulta 50 frame-uri pe secunda. Am si manualul BEE III™
Automatic Same Direction™ Traffic Radar unde nu se specifica 25fps nicaieri (25db).
Poza 3045 16:42:11s viteza 45 Km/h (12,5 m/s);
Poza 3052 16.42.11s viteza 92Km/h (25,56 m/s) se vede o alta masina in miscare cu spatele, in tandem cu anomalia radarului (porneste deci senzorii de parcare - ecolocatie - compunere de unde - efect Doppler).
Analizand datele problemei, folosind fizica de liceu, rezulta cam asa:
1s ................................... 50 fps
x .......................................7 fps deci x=0,14 s accelerare de la 45 la 92 Km/h,
Daca am tine cu intimata Politie Romana, am spune asa 25,56m - 12,5 m = 13,06 m in conditiile in care are aceasta viteza in interiorul secundei 11, la sec 12 decelereaza la 37km/h viteza constanta pana la oprire.
0,14s ............................. 13,06m (in valoare absoluta, in medie ponderata (12,5+25,56)/2=19,03) hai 13
1s.................................... x deci x=92,857 m ceea ce corespunde unei viteze de 334,28 Km/h de accelerare.
Cam asta este rationamentul, nu mai zic de decelerarea atat de absurba (la accelerare a batut Bugatti Chiron, iar la decelerare BMW nu stiu care cel mai cel).
Se poate intampla oricui, daca aveti ghinionul sa aveti pe cineva in filmare care da cu spatele si are senzori de parcare !!!
O sa fac publica filmarea pe facebook, dupa ce se termina procesul (apelul 30 zile).

Ultima modificare: Luni, 26 Martie 2018
Adrian Matei, utilizator
Vreti sa spuneti ca proba politiei e o secventa de maxim 2 secunde ? In care variatia vitezei e de la 45 km/h la 92 km/h si apoi la 37 km/h ? Oau !
De la 0 la 100 km/h in 3 s inseamna o masina foarte rapida cu apx. 9 m/s2 acceleratie si la dvs aveti cea mai mica valoare de 13 m/s2 (deceleratia e si mai mare in valoare absoluta).

Nu va contrazic in privinta camerei, probabil cea originala care filma la 720X576 cu 25 fps s-o fi stricat (AUTOVISION e din 2010) si au inlocuit-o cu un model nou la 50 fps. Probabil si hard-diskul e mai mare, daca filmezi la 50 fps.
Nu stiu cum ati vazut pe film senzorii de parcare ai masinii surprinse alaturi in imagine, Oricum ar fi (sa zicem ca sunt de tip ultrasunete- zeci,sute de MHz) nu lucreaza in acelasi spectru cu frecventa radarului care e de 33,8 GHz .

Nu conteaza motivul fizic al anomaliei, oricum ar fi, radarul are un unghi de emisie destul de mare, la 500 de metri de el "bate " pe un cerc cu diametrul de 114 m si gaseste multe posibile obiecte pentru semnalul reflectat, dar nu toate reprezinta semnal valid. Si nu lucreaza ca un aparat de masura, instantaneu, e de fapt un intreg lant de procesare , cu detectie, mediere, eliminare semnale parazit, afisare. E chiar distractiv sa vezi cind in imagine nu mai exista nici o tinta (masina), valorile de viteza aratate mai persista 1-2 secunde, chiar daca e un cimp gol. E o latență de procesare.

In orice caz, daca v-ati sustinut apararea pe faptul ca fizic e imposibil ca masina dvs. sa fi inregistrat acele valori intr-un interval atit de scurt de timp, cum suna motivatia instantei de fond pentru hotarirea data ?

Am asistat la o pledoarie asemanatoare intr-un astfel de caz, dar intervalul contestat era chiar de 7 secunde (filmul avea mai mult), cind viteza indicata de radar oscila intre diferite valori (si una dintre ele a fost aleasa ca dovada).. Instanta (de apel, deci a fost si o hotarire aiurea pe fond) a dat cistig de cauza "contravenientului".
Va multumesc pentru raspuns.
Acum stiu cum o sa pregatesc pledoaria pentru apel.
Va pot trimite in privat filmarea, pentru amuzament.
Masina in miscare este a cumnatului meu, filmarea a fost facuta din fata portii mele de la adresa de domiciliu (stam poarta in poarta).
Poate imi dati un sfat in elaborarea apelului sau sa-mi angajez un avocat?

Alte discuții în legătură

Bună seara, am fost surprins de aparatul radar pe raza unei ... LOPY LOPY Bună seara, am fost surprins de aparatul radar pe raza unei localitati , după procesul verbal al agentului cu viteza se 105 km/h. Am făcut acțiune în ... (vezi toată discuția)
Poate judecătoria ignora fizica elementară? Aerofun Aerofun Fara multe detalii niste militieni \"smecheri\" mi-au luat permisul mergand cu viteza f mica. Pana aici poate se poate crede ca eu mint si ei au dreptate . ... (vezi toată discuția)
Amenda si retinerea permisului pentru depasirea vitezei soringhi soringhi in data de 15.04 2010 am fost oprit in localitatea sascut de un echipaj al politiei rutiere cu care in prealabil m-am intersectat in trafic pt ca as fi ... (vezi toată discuția)