Este corect si legal ca o firma partenera sa rezilieze (si in ce conditii)un contract de furnizare materiale deoarece se confruntă cu o situație economică precară.
Prin aceasta rezilierea cealaltă firma este pusă în situația să închidă activitatea deoarece nu mai poate gasi pe piata un alt furnizor intr un termen de doar 1 luna de zile de la notificarea intenției de rezilierea ă contractului de către firma partenera.
În contract este prevăzut doar faptul ca se poate rezilia contractul numai in baza trimiterii unei notificări scrise cu explicarea motivelor.
Motivul invocat in situația de fata este ca furnizorul nu cunoaște care va fi pretul materiei prime pentru anul 2018 urmând să demareze negocieri in acest sens cu furnizării săi.
Motivul invocat este o stare de fapt care exista si care putea fi prevazuta la incheierea antecontractului. Cu alte cuvinte, este vina vanzatorului ca nu a apreciat corect pretul. Chiar daca este o procedura mai anevoioasa, va sfatuiesc sa notificati vanzatorul printr-un executor judecatoresc ca la data stabilita in antecontract si la o anumita ora sa se prezinte la biroul unui notar public indicat pentru a perfecta vanzarea. In ziua si la ora mentionata va prezentati la biroul notarului public respectiv si cereti emiterea unei incheieri de certificare care sa ateste faptul ca v-ati prezentat si ca ati depus un extras de cont prin care demonstrati ca aveti restu lde pret disponibil spre a fi platit. In acest fel puteti demonstra ca sunteti de buna credinta si ca neexecutarea obligatiei de a contracta se datoreaza strict vanzatorului.