avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 581 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida dublă şi ... Bilant de lichidare fara balanta si acte contabile
Discuție deschisă în Contabilitate - partida dublă şi obligaţii fiscale declarative pentru societăţile comerciale

Bilant de lichidare fara balanta si acte contabile

Cum intocmesti un bilant de lichidare daca nu ai nici un act contabil al societatii, nu ai posibilitatea de a intocmi o balanta si ANAF ul si Directia de taxe si impozite au creante neancasate? Este vorba despre societatile ce sunt dizolvate si lichidate de ONRC! Multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: Ioan Petru Butariu , Contabil 12:24, 19 Aprilie 2018
Se pot solicita situatiile financiare depuse in anii anteriori la ONRC. Si in baza acestora si a inventarierii se intocmesc situatiile financiare de lichidare. Ordin 897/2015:

5. În conformitate cu prevederile art. 28 alin. (11) din legea contabilităţii, fiecare societate are obligaţia să întocmească situaţii financiare cu ocazia fuziunii, divizării sau lichidării acestora, în condiţiile acestei legi, precum şi în conformitate cu prevederile legii societăţilor.
Aceste situaţii financiare se întocmesc pentru data stabilită potrivit legii societăţilor, cu respectarea reglementărilor contabile aplicabile, şi se depun la unităţile
teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, în termen de 30 de zile de la aprobarea acestora de către adunarea generală a acţionarilor/asociaţilor.
Situaţiile financiare întocmite potrivit prevederilor prezentului punct reprezintă situaţii financiare cu scop special, fiind destinate operaţiunilor de fuziune, divizare şi lichidare a societăţilor.
6. În vederea întocmirii situaţiilor financiare prevăzute la pct. 5, se procedează la efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, conform prevederilor Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, şi a evaluării acestor elemente, potrivit reglementărilor contabile aplicabile.
Rezultatele inventarierii şi ale evaluării efectuate cu această ocazie se înregistrează în contabilitatea societăţilor, potrivit reglementărilor contabile aplicabile.
multumesc, dar daca ultimul bilant a fost depus si intocmit cu mai mult de trei ani in urma pot folosi datele din bilantul acela?DE trei ani nu a mai fost depusa nici o situatie financiara la ONRC sau ANAF
In lipsa altor acte, da, si probabil ca firma nici nu a mai desfasurat activitate de atunci.
Multumesc, deci cer de la ANAF ultimul bilant depus de ei, indiferent de data la care a fost depus, incarc datele in bilantul nou - chiar daca a fost depasit termenul de prescriptie? si apoi fac bilantul de lichidare?
Eu as efectua inventarierea inainte, pt ca in ultimul bilant depus la ANAF s-ar putea sa existe bunuri, creante, conturi la banci, etc care de fapt nu mai exista.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

D101+ bilant filofteea filofteea Buna ziua, in data de 21.02.2018 au incetat raporturile de munca cu societatea la care am lucrat in ultimii doi ani. Inventarierea patrimoniului s-a efectuat ... (vezi toată discuția)
Inventar ContSters60781 ContSters60781 Buna ziua, ce s-a schimbat de anul trecut in inventarierea patrmoniului ? Sunt lucruri noi de stiut/de facut ? Multumesc (vezi toată discuția)
Politici contabile sacko sacko cf omfp 3055/2009 art.10 trebuie elaborate politici contabile proprii. Intrebarea este daca aceste politici se intocmesc si la 30 iunie (bilant semestrial) sau ... (vezi toată discuția)