La avizier, la cotele de intretinere sint trecute SUMELE TOTALE la salarii angajati, cheltuieli administrative si costuri reparatii din fondul de reparatii. Din legea 230 reiese ca ar trebui sa fie DETALIATE aceste cheltuieli, sa se EXPLICE din ce provin aceste sume. Astfel se poate intelege ce salariu are fiecare angajat, respectiv care au fost produsele achizitionate la cheltuielile administrative si ce reparatii au fost efectuate. Am facut cereri scrise sa mi se arate din documentele asociatiei cum au rezultat aceste sume de bani, dar nu mi s-a raspuns.
Intrebarea mea este: Sint obligata eu sa platesc aceste cheltuieli pe care nu le inteleg si nu le recunosc, din moment ce nu mi se dau explicatii conform legii 230? Pot sa platesc cotele de intretinere fara partea care contine " total salarii angajati si total cheltuieli administrative" ? Ce risc eu in aceasta situatie?
In ceea ce priveste FONDUL DE REPARATII, atita timp cit comitetul executiv de la blocul nostru este alcatuit dintr-O SINGURA PERSOANA, iar in urma adunarii generale nu am primit nici un proces verbal, cum ar fi legal conform legii 230, pot eu sa refuz plata fondului de reparatii? Ce risc daca in aceste conditii refuz plata fondului de reparatii?
Multumesc
- aveti pretentii exagerate privind afisarea costurilo pe Lista de plata; vreau sa spun ca pe LP
nu pot fi afisate toate aceste informatii:
- langa Lista de plata trebuie sa fie afisat un document care se numeste "Explicatii" la sumele introduse pe LP;
- aveti tot dreptul sa cereti explicatii cu privire sumele introduse pe LP (L230/2007 - art.. 10
Proprietarii au dreptul să cunoască toate aspectele ce ţin de activitatea asociaţiei şi au acces, la cerere, la orice document al acesteia.)
- daca aveti neclaritati cu privire la sumele repartizate, aveti dreptul sa contestati in scris, in primele 10 zile de la afisarea LP;
- daca conducerea as. prop. nu va raspunde, adresati-va primariei locale;
Eu,in locul dvs ,as fi fost de acord sa fac parte din comitet,daca tot nu a vrut nimeni.Asa aveati acces mai usor la listele cu cheltuieli.
Nu puteti refuza plata fondului de reparatii.Acesta va va fi trecut luna viitoare ca restanta la intretinere si va genera penalizari pe viitor.
Discutati cu administratorul sa va trimita pe mail(daca ii este greu altfel) o lista cu ce cheltuieli au fost trecute la ''total chelt.administrative''.