avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 942 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... transporturi
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

transporturi

Buna tuturor,
sunt angajata intr-o companie cu domeniul de activitate "transporturi rutiere" si ma confrunt cu o problema zilnica. mentionez ca nu sunt jurist.
in momentul in care iti vine clientul iti da o comanda de transport, care tine si loc de contract intre cele 2 parti, mentioneaza conditiile in care se va efectua transportul si modalitatea de plata cu o scadenta, sa zicem 30 zile de la data primirii documentelor. Acest "contract" este trimis pe fax sau mail si acceptat de catre furnizor (adica noi) prin semnatura si stampila, fiind trimis tot pe fax sau mail.
Transportul se efectueaza, se emite factura avand suma acceptata, dar pe care este mentionata doar data scadentei, fara alte penalitati si clientul "uita" sa-si achite furnizorul.
In acest caz, ce putem sa facem noi pentru a ne recupera debitul? Penalizari nu putem sa-i cerem, deoarece i-am acceptat contractul in care nu erau stipulate.
Sau cum am putea sa ne impunem si noi conditiile referitoare la efectuarea transportului si la efectuarea platii? Am putea sa ii trimitem si noi la randul nostru o acceptare a contractului in conditiile noastre?
o zi frumoasa tuturor
Cel mai recent răspuns: Florian Turlete , Avocat 16:52, 29 Octombrie 2009
Banuiesc ca lucrati prin firme de intermediere pentru ca iei asa lucreaza. In cazul dumneavoastra mentionati cu pixul pe comanda penalitatile.
Clientii nostri sunt atat firme de intermediere, cat si producatori directi.
Referitor la mentionarea cu pixul pe comanda de transport a cuantumului penalitatilor ce urmeaza a se aplica in caz de neplata la termen ... nu mi se pare tocmai ok... in ideea ca as putea sa fac asta pe oricare comanda de transport in care nu este stipulata aceasta clauza. Ar trebui acceptata si de client aceasta modificare prin semnatura si stampila.
m-am gandit la varianta de a confirma comanda clientului printr-o "confirmare de comanda", pe care o vom trimite pe fax odata cu comanda stampilata si semnata, scriind in prealabil pe comanda "confirmam cu anexa - Confirmare de comanda".
Insa, nu stiu daca dpdv juridic este ok si daca instanta, in cazul in care vom ajunge acolo, va accepta aceasta modalitate.
Multumesc Florin
Cunoscand oarecum procedura in domeniul transporturilor de marfuri, dupa cum stiti este foarte greu de schimat cutumele, prin urmare modalitatea propusa de dumneavoastra mi se pare OK dar cu conditia sa fie insusita si de cealalta parte prin semnatura si stampila.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Valoarea stampilei si semnaturii clientului pe factura emisa de furnizor trinity_gold007 trinity_gold007 Buna ziua! Am urmatoarea speta: furnizor (SRL) care a trimis preturi unui client (PFA) pentru o marfa, clientul le-a acceptat, au facut contract, termen de ... (vezi toată discuția)
Comanda ferma camiha camiha Ma poate ajuta cineva cu un model de comanda ferma de prestari servicii....sau ce elemente sunt imperios necesare a fi stipulate? (vezi toată discuția)
Perceperea de penalitati pentru neplata factura serviciu transport isabelarusu isabelarusu Buna ziua, Solicit opinie cu privire la urmatoarea solutie pentru a avea baza pentru perceperea de penalitati de 1%/ zi de intarziere in cazul in care nu se ... (vezi toată discuția)