Voiam sa va rog sa ma ajutati cu cateva sfaturi. O srl vrea sa suspende activitatea pe o perioada de 3 ani incepand cu 01.01.2010. In perioada de suspendare, ce se mai depune, cine le depune ( mai poate avea angajati?) si cum platesc eu impozitul pe profit ptr. anul 2009. Stiam ca nu se mai face nici o miscare.
suspendarea activitatii se face pe legea 31 si opereaza incepind cu data depunerii cererii la ORC.
Odata acordata suspendarea, inseamna ca srl nu mai poate desfasura activitatea pentru care a fost autorizata .
Obligatia de depunere a declaratiilor fiscale ramine, atit timp cit nu se cere la finante regimul derogatoriu .
Obligatia de plata a impozitului pe profit ramine pina la data depunerii cererii de suspendare .
Pentru regimul derogatoriu e procedura ; daca intereseaza, discutam .
Bun. Dar daca iese decizia de suspendare inainte de 01.01.2010 si impozitul se calculeaza in ianuarie, eu voi plati in decembrie la nivelul trim 3. Dar cu regularizarea cum ramane? E posibil sa fie de plata in plus fata de trim 3. Daca fac plata, inseamna ca s-au facut operatiuni care trebuiesc inregistrate. Eu stiam ca pe perioada suspendarii nu ai voie sa faci nici o operatiune (nici plati). Si salariul contabilei?
sa zicem ca se depun actele de suspendare pe data de 01.11.2009
Pina la 01.11.2009 dvs aveti obligatie de plata a impozitului .
Se determina impozitul din calcul, pe cumulat de la inceputul anului , pina la 01.11.2009
Se face comparatia cu impozitul minim si se declara/plateste cel mai mare
Daca sinteti pe impozit profit, regularizarea se va face prin declaratia 101
Daca sinteti pe micro, imp venit, la fel , regularizarea se va face si in acest caz, pentru trim IV declarindu-se suma finala .
Pe perioada suspendarii nu se pot obtine venituri ,dar plati si alte cheltuieli se pot face, numai ca nemaifiind venituri, acestea vor fi tratate dpdv fiscal ca nedeductibile ; deci e bine ca inainte de suspendare sa "lichidati" intr-un fel datoriile .
In perioada de suspendare nu puteti avea venituri si nici cheltuieli. Impozitul pe profit este o chelt aferenta perioadei dinainte de suspendarea activ, regularizarea acestuia prin decl 101 se refera de fapt tot la aceasta perioada.
Chiar daca se obtine regim derogatoriu, trebuie depus bilant, deci trebuie anexata o balanta, in care platile de impozit pot fi evidentiate.
In ceea ce priveste plata contabilului, acesta trebuie sa fie independent, sa primiti factura de la el, pt ca nu mai puteti avea contracte de munca dupa data suspendarii. Factura pe care el o va emite este pe numele administratorului (asociatului) cu mentiunea ca este pt SC.... cu date de identificare, iar dupa incheierea regimului derogatoriu se vor inregistra in contabilitate.
Aceasta este solutia pe care eu am primit-o la o intrebare similara. Pt siguranta dvoastra intrebati in scris admin financiara de care apartineti.