avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1063 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... Produse comandate telefonic/messenger, platite si ...
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

Produse comandate telefonic/messenger, platite si nelivrate

Buna ziua,
Scriu in numele prietenului meu. El a comandat telefonic si partial prin Facebook messenger produse alimentare (carnati, mezeluri) dar si bauturi alcoolice in data de 04.04 de la un supermarket romanesc in Olanda. La vremea respectiva el locuia in Olanda. Dupa ce a cazut de acord telefonic asupra sumei care trebuie virata in contul supermarketului, el a efectuat transferul bancar in valoare de 95,55 Euros, INSA SUPERMARKETUL NU I A TRIMIS NICI O FACTURA (in format digital) CONFORM LEGII OLANDEZE CARE REGLEMENTEAZA VANZAREA LA DISTANTA . Pe data de 5.04 prorpietara supermarketului, cea cu care facuse aranjamentele, a trimis marfa ambalata in doua cutii, via un curier (inteleg ca nu pot numi companii pe forum), cu track and trace. Curierul nu a efectuat livrarea, deoarece aparent portarul complexului de vacanta unde se afla prietenul meu nu i a recunoscut acestuia numele, drept urmare, conform numarului de track and trace, marfa a fost trimisa inapoi, catre expeditor. Alimentele urmau sa fie consumate de sarbatorile Pastelui. Prietenul meu, realizand ca nu o sa mai vina comanda la timp, ptr ca a fost trimisa la depozit, apoi inapoi catre expeditor, a cerut anularea comenzii, in baza drepturilor pe care le are un consumator conform Legii Europeene a vanzarii la distanta. Proprietara supermaketului i-a negat acest drept si a spus ca ii va retrimite marfa, care in mod sigur va fi alterata din cauza caldurii, dar ca ea nu isi poate permite financiar sa trimeata o marfa noua. El insistand asupra drepturilor lui, proprietara magazinului romanesc din Olanda a ales sa il ignore total, intrerupand orice forma de comunicare. Pe data de 23 04. prietenul meu a trimis o scrisoare (cu track and trace) de instiintare in scris, catre proprietara magazinului prin care i a cerut restituirea integrala a banilor pentru nelivrarea marfii (nici macar cea alterata!) si i a adus la cunostinta acesteia ca nu mai are adresa in Olanda, deoarece revine in Romania. In ziua urmatoare, el a mai incercat sa o contacteze pe prorpietara magazinului de produse romanesti din Olanda, pe FB messenger si aceasta i a raspuns, negand primirea scrisorii (desi se poate vedea online ca i-a fost predata) si refuzand restituirea banilor. Ea a spus ca cei de la compania de curierat au aruncat marfa, intrucat mirosea urat, dar ca nu au facut nici un proces verbal, ca nu au documentat nimic si ea nici macar nu a luat numele celor cu care a vorbit de la aceasta companie. Pana si bauturile alcoolice au ramas la aceasta companie, sustine proprietara magazinului de produse romanesti din Olanda, cand prietenul meu a intrebat o daca intentioneaza sa ii returneze banii ptr produsele neperisabile. Prietenul meu a cerut factura cumparaturilor si intr un final, dupa ce i a spus ca bonul fiscal ( dar nu FACTURA) era in cutia ramasa la curier, cand el a insistat ptr o copie, prorpietara supermarketului i -a trimis poza unui bon de casa, care insa arata suma de 87,55 Euros, iar pe bon este scris de mana, cu pixul, un plus de 12 Euros, ptr transport. Bonul de casa arata data de 4.04, dar nu reflecta suma ptr care s au inteles prietenul meu si proprietara supermarketului si nici nu reflecta articolele cumparate, ci niste cifre, nu este o factura. La acest moment, proprietara magazinului de produse alimentare romanesti din Olanda a intrerupt iarasi orice contact si comunicare cu prietenul meu.
Va rugam frumos sa considerati aceasta situatie, ce se poate face DIN ROMANIA, intrucat prietenul meu este in Romania , deoarece contractul de munca in Olanda i s- a incheiat. Toate discutiile de pe FB messenger au fost salvate.
Va multumim!
Ultima modificare: Joi, 3 Mai 2018
pandorapearl, utilizator

Alte discuții în legătură

Am un mic magazin online care trimite produsele de la un depozit ... kenzzo2k kenzzo2k Am un mic magazin online care trimite produsele de la un depozit din Hunedoara. Comenzile de livrare le fac printr-o aplicatie terta (ecolet) care la randul ei ... (vezi toată discuția)
Este suficient bonul fiscal? retromusculo retromusculo Daca cumpar de la un supermarket de cartier o cantitate de produse alimentare in scopul revanzarii la magazinul meu mixt pot introduce in IF meu marfa pe baza ... (vezi toată discuția)
Este legal ce se intampla la kaufland? lucian.gogioman lucian.gogioman Am o societate si m-au atras preturile de la supermarketul Kaufland, toate bune si frumoase pana acum vreo 3 luni cand am dorit sa cumpar anumite produse ... (vezi toată discuția)