Buna ziua
Va rog sa ma ajutati cu cateva sfaturi referitoare la deschiderea si functionarea unui magazin online, in baza sistemului de dropshipping
1. Sediul social as dori sa il inregistrez la sediul unei unei firme de avocatura, care gazduieste sedii sociale contra unei taxe. Munca efectiva o voi desfasura de acasa- trebuie sa imi inregistrez si punct de lucru la adresa de domiciliu? Mentionez ca adresa de domiciliu va figura pe website ca adresa pentru retur marfa- daca va fi cazul
2. Ce cod CAEN este afferent acestui domeniu: 4791 sau altul?
3. Dpdv taxe si inregistrari contabile:
- In cazul in care import produsele din UE si le vand in Romania, platesc TVA la import chiar daca firma mea nu va fi platitoare de TVA (in RO)? Dar in cazul in care produsele vor fi non-UE?
- Pentru produsele cu valoare mai mare de 150 EUR am inteles ca se plateste TVA plus taxe vamale, la ridicarea lor de la Posta de catre clientul final, iar in cazul celor sub 150 EUR se plateste doar TVA. Pe baza caror documente va plati clientul meu aceste taxe, intrucat factura o va primi de la mine si nu de la dropshipper? TVA va fi de 19% cat este in RO sau va fi TVA afferent tarii de origine a dropshipperului, care va da documente de transport?
- Va trebui sa inregistrez produsele pe stoc chiar daca nu intra in posesia efectiva a firmei? Daca da, in baza caror documente se va evidentia intrarea/ iesirea din moment ce nu fac eu transportul si voi avea doar facture pe email de la dropshipper ?
P.S. Mai mult ca sigur cunoasteti..dar precizez ca sa fiu sigura;:)) Dropshipping inseamna ca vanzatorul se ocupa de livrarea produselor catre clientul final, in numele meu (numele vanzatorului nu figureaza nicaieri pe colet); eu incasez de la client pretul meu , din care platesc o parte vanzatorului-pentru produs si livrare, restul este profitul meu brut
mirelacatalina
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Am gasit cateva, dar am renuntat la idee pentru ca plata trebuie facuta anticipat (iar in Romania nu prea se accepta acest lucru de catre clienti).
1. nu este necesar punct de lucru, marfa se duce direct la client
2. caen 4791
3. firma plateste TVA dar nu poate factura cu TVA decat daca este inregistrata in RO ca platitor TVA. Marfa se inregistreaza ca miscare pe stoc, insa contul nu va avea sold final pentru ca nu le depozitez
Va multumesc pentru raspuns....cam aceleasi lucruri le stiu si eu...insa nu stiu cum se procedeaza in contabiliate...se face conversia USD->RON....ce softuri s-ar putea folosi pentru trimiterea automata de facturi in engleza, acestea trebuiesc traduse sau nu...etc... Am intrebat pe diverse forumuri, insa nu am primit raspunsuri...