Bunica mea a decedat și a avut contract de telefonie fixă și TV. Aveam doar certificatul de deces în copie și l-am dus la un sediu pentru a rezilia contractul și mi s-a zis că nu se poate decât cu original (interesant chiar și la stat se poate cu copie cu semnătură „conform cu originalul”); după 3 luni contractul s-a reziliat pentru neplată. Obținând certificatul în original (județe diferite, drumuri lungi) am fost să-i anunț de deces cu actul original; au zis că nu pot face nimic decât dacă plătesc pentru cele 3 luni.
Nu văd justificarea de ce trebuie eu să plătesc, deoarece contractul nu e între mine și Digi ci între persoana decedată și Digi. Eu nu am nici un termen contractual în contractul respectiv și nu văd cum pot fi tras la răspundere pentru plată.
La adresa unde erau prestate serviciile, nu a mai locuit nimeni și acestea nu au fost folosite.
Am primit notificare să predau unele echipamente; le-am dus iar răspunsul a fost că nu le pot preda până nu plătesc diferența de plată.
Întrebarea e, au ei vreun drept să-mi ceară să plătesc pentru lunile după deces? Am plătit factura dinainte de deces.
Din ce-am citit pe internet, în UK se plătește doar dacă se dorește transferul abonamentului pe un alt titular și continuarea serviciilor la aceeași adresă; ceea ce nu e cazul. Alt aspect, acolo e suficient să comunici datele din certificatul de deces telefonic; nu să te prezinți cu actul în original la sediul lor.
Incetare contract telefonie - deces titular- cu sau fara preaviz? readuc acest subiect in discutie
Buna ziua,
Tatal meu a detinut un contract de telefonie (post fix) Telekom, preluat ulterior in 2021 de Orange. Deci vorbim de un contract "istoric", fara obligatii de perioada contractuala sau echipamente de predat.
Am trimis catre Orange, actualul operator, copie dupa certificatul de deces in data de 31.10.2022, pe email, si notificare de incetare imediata de contract. Am primit tot pe email nr de inregistare.
Intre timp, ei continua sa emita factura la adresa respectiva (casa nu mai este locuita, un vecin ia corespondenta) si pretind plata pentru inca 30 zile, ca perioada preaviz.
Din cate stiu, exista o diferenta intre notificarea de incetare contract pe motiv de deces si cererea de reziliere obisnuita, la care intervine acea perioada de 30 zile. O angajata de la call centerul lor mi-a confirmat ca pana acum ceva ani, erau tratate diferit, cum stiam si eu, dar recent, si pt decedati se mai factureaza o luna de servicii in plus, ca perioada preaviz! Stie cineva daca legislatia actuala este de partea mea si daca au intervenit modificari in ultimii ani in legislatia comerciala in favoarea operatorului de telefonie, care ii dau dreptul sa pretinda preaviz in cazul unui decedat?
As vrea sa ignor aceasta ultima factura, este un abuz logic sa facturezi un serviciu pt un decedat.
Mentionez ca succesiunea a fost deja finalizata. Exista vreun risc pentru mostenitori de urmarire pentru recupararea sumei abuziv facturate (aprox 50 lei) daca succesiunea este deja incheiata? Mai ales in conditiile in care urmare a preluarii recente intre 2 operatori de telefonie, nu avem un contract scris cu actualul Orange in care sa apara asta stipulat clar.