Buna ziua! Incerc sa ma retrag dintr-o asociatie non-profit de cand am aflat ca nu au autorizatii si carti de munca la angajati, Cand am acceptat sa fiu asociat,am facut-o sa ajut un prieten si nu stiam ce presupune toata procedura. El este presedinte si administrator,iar eu vicepresedinte. Dupa ce o sa ma retrag din asociatie,ma intreb daca pot aparea reperscusiuni impotriva mea daca vor fi reclamatii la organele abilitate. Va multumesc!
Nu stiu ce intelegeti mai exact prin "administrator" la o asociatie. Un post salariat, in structura executiva, in care e angajat cu contract de munca, cumulat cu functia aleasa de presedinte pe care o detine acea persoana in Consiliul Director? Ca la asociatii nu exista "administrator" ca la societatile reglementate de Legea 31 / 1990. 2. Conform legii, membrii Consililui Director raspund personal si solidar pentru eventuale decizii sau lipsa de decizii sau alte acte contrare legii, in calitatea lor de membri ai CD, atat fata de terti cat si fata de asociatie. Deci conteaza daca in virtutea atributiilor lui Consiliul Director stia sau trebuia sa stie de nereguli si totusi a aprobat acele situatii nelegale sau nu a luat masurile necesare si Dvs. ati participat la acele decizii sau la indecizie... in asemenea caz da, ati putea ajunge in postura de a vi se atrage raspunderea solidara cu ceilalti membri CD in temeiul Codului Civil, pentru sume la care ar fi obligata asociatia ca sanctiuni pentru acele nelegalitati... In practica nu am prea auzit sa se ajunga la atragerea raspunderii membrilor CD pentru ilegalitati ale conducerii executive a asociatiei de care au stiut sau trebuiau sa stie si nu au luat masuri... dar teoretic se poate....