Stimata doamna in primul rand trebuie ca asiguratorul sa va comunice exact valoarea de piata a masinii dvs. In acelasi timp si unitatea reparatoare trebuie sa faca reconstatare daca este nevoie si sa va comunice costul final al remedierii avariei .
Asa ca trebuie luate rapid , pe rand, in cazul in care nu vreti sa mai zaca masina si alte cateva luni pe la service. Deci faceti solicitarea sa vi se comunice valoarea de piata a masinii si sa vi se arate modul de calcul.
Unitatea reparatoare nu va poate obliga sa remediati si alte avarii in afara celor necesare repunerii vehiculului in starea de dinainte de accident.
Doamna, acum cativa ani am avut un accident minor. Intrat in cap de pod si spart cauciuc. Cel mai greu a fost datul jos al rotii pentru ca surubul era putin strambat. Dar socul nu prea mare a fisurat (rupt) partea fata a masinii pentru ca era corodata toata si acoperita cu un strat frumos de vopsea. A trebuit schimbata toata partea fata a masinii. Nu e vina asigurarilor pentru alte probleme ale masinii care pot aparea si doar la demontare si/sau inspectie se pot constata. E foarte normal ce vi s-a spus. Puteti deschide insa proces daca va simtiti nedreptatita. Discutati cu un avocat.
Buna ziua,
Valoarea masinii se stabileste conform normel in vigoare, si mai exact in baza unor programe de specialitate (se introduc datele masinii, km, etc) care calculeaza valoarea de piata (in majoritatea cazurilor este similar cu ce se vinde pe la noi in mediul online). O puteti afla dand un email la sigurator, si cerand aceasta informatie. Este obligat de lege sa va informeze ref la valoare, si modul de calcul.
In cazul dvs, din ce am citit mai sus, valoarea masinii a fost stabilita la 15000RON. In acest caz, daca reparatia o depaseste, asiguratorul nu va despagubi mai mult (ar insemna sa plateasca mai mult decat valoreaza bunul pe care il detineti). Decizia de a repara masina si a plati diferenta sau nu, va apartine in totalitate, nu asiguratorul sau service-ul decide ce se intampla cu bunul dvs.
Referitor la daunele anterioare, ar fi foarte utile niste informatii in plus, dar daca acestea tin de siguranta, nici o reprezentanta nu se apuca de reparatie fara sa faca masina functionala si sigura de la un cap la altul. Au fost destul de multe cazuri cand masini cu defecte serioase au iesit pe poarta service-ului, desi acesta a informat clientul despre ele, clientul a facut accident, si dupa au fost tarate (service-urile) prin diverse procese, si le-au venit tot felul de controale, si de obicei evita sa se apuce de astfel de lucrari pentru a evita durerea de cap.
"E normal ca ei sa ma refuze ?" - ca si dvs, care aveti libertatea de a alege de unde cumparati paine, unde va reparati masina, asa si ei au dreptul de a selecta lucrarile pe care vor sa le faca, sau pe cele pentru care au capacitate tehnica de a le duce pana la bun sfarsit. Acum, lasand teoria deoparte, din ce ati povestit, nu prea vor sa va repare masina - folosesc tot felul de tehnici de descurajare si v-as recomanda sa cautati alt service.
- Am aflat ca pot depune cerere de despagubire"- cererea de despagubire o veti depune in orice situatie aleasa (reparatie in service, dauna totala, regie proprie) este documentul prin care dvs solicitati despagubirea, fie in contul service-ului, sau al dvs dupa caz.
O zi buna !