la servici avem o casa fiscala pe care am primit-o in momentul in care ne-am achizitionat o aplicatie care facea o gramada de chestii inclusiv contabilitate. dupa ani si ani am renuntat la aplicatia cu pricina si am trecut la o aplicatie luata la "cheie". am vorbit cu vechii parteneri,cei la a caror servicii am renuntat si mi-au spus ca aplicatia pe care o folosesc acum trebuie inregistrata sau mai bine zis omologata. intrebare: pot folosi casa fiscala cu orice soft? daca folosesc un soft anume el trebuie omologat undeva? unde anume trebuie omologat? exista vreo lege care sa ma oblige sa fac asta? multumesc anticipat.
" aplicatia pe care o folosesc acum trebuie inregistrata sau mai bine zis omologata ?" aplicatia respectiva este achizitionata de la distribuitori sau produsa de catre d-voastra ? Daca este produs de catre d-voastra softul consider ca ar fi tb inreg in ct 208 si inreg la OSIM pt omologare , daca este achizitionat de la furnizori inregistrati 208 = 404 si ar fi tb omologat de furnizorul de soft .
am cumparat casa de la o firma care ne furniza noua si aplicatia. de cateva luni am terminat colaborarea cu acea firma. noi am achizitionat o alta aplicatie care sa ne ajute la contabilitate, facturare, vanzare, etc, si intr-o combinatie ciudata aplicatia aceasta noua + aplicatia veche (doar modulul pentru casa de marcat) folosim aceasta casa fiscala. este ok asa? am vorbit cu fosta firma si ei sustin ca ar trebui sa ne inregistram si aplicatia noastra, pana la urma nu inteleg exact de ce ar trebui sa fac asta cand eu ma folosesc in continuare de acel modul, parte din aplicatia pe care am avut-o in trecut si pe care noi am platit-o.consider ca acel modul (pentru casa fiscala) am platit-o integral desi in contract nu e specificat deloc acest subiect.
Casele de marcat si softul aferent (cel din casa de marcat) trebuiesc omologate de firmele producatoare inainte de a fi puse pe piata. Omologarea mi se pare ca e facuta de Institutul de Tehnica de Calcul. Omologarea e o verificare ca TVA-ul e inregistrat corect, ca nu se pot sterge date, ca se pot obtine rapoartele cerute de lege (raport Z, etc), etc. Orice schimbare a hardware-ului sau a soft-ului necesita o re-omologare.
Pachetul de casa de marcat + soft back-office pe care ati achizitionat-o, va oferea probabil o interconectivitate intre aplicatia de contabilitate si casa de marcat, de genul import automat al vanzarilor zilnice in contabilitate sau exportul de produse noi catre casa de marcat.
Totusi, casele de marcat sunt facute a fi independente. Daca dumneavoastra folositi casa de marcat exclusiv pentru vanzari, inregistrand apoi de mana rapoartele Z in noua aplicatie de contabilitate, nu vad de ce ar trebui sa reomologati softul casei de marcat. Oricum nu ati putea, doar firmele producatoare putand face acest lucru.