avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 695 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Plus caserie
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Plus caserie

Buna ziua,Lucrez ca lucrator comercial(casier)la un supermarket din comuna,am si eu o intrebare:la efectuarea schimbului sau la inchiderea de zi se iese plus la casa,ptr ca oamenii au obiceiul sa lase din rest,plusul se plasa in gestiune sau este al casierului?ptr ca luna aceasta nu mi-au dat bonurile de masa ptr ca au vazut pe camerele de supraveghere ca am luat banii.mentionez ca nu am iesit lipsa in gestiune.am facut o cerere prin care am solicitat sa imi raspunda motivul ptr care nu am primit bonurile si sefa a spus ca daca continuu cu intrebari imi face dosar penal.
Ultima modificare: Vineri, 15 Iunie 2018
george-neagu, moderator
Regimul operatiunilor de casierie este reglementat legal , iar pentru plusul de casa ( fara documente probante ), se face proces verbal cand se constata si apoi se trece in contul unui venit pentru acea societate .
Ultima modificare: Vineri, 15 Iunie 2018
Răzvan Dragomir - Expert contabil , Contabil
Multumesc pentru raspuns,insa este corect sa-mi opreasca bonurile?
Daca sunteti casier/gestionar , societatea este indreptatita sa va opreasca garantie gestionara pe perioada cat aveti contractul de munca activ. Garanţia în numerar va fi de minimum un salariu şi de maximum trei salarii tarifare lunare ale gestionarului; ea nu va putea depăşi valoarea bunurilor încredinţate. Pentru gestionarii retribuiţi pe bază de cotă procentuală, cuantumul minim al garanţiei în numerar va fi echivalent cu câştigul mediu pe o lună, iar cel maxim cu câştigul mediu pe 3 luni. Garanţia în numerar se reţine în rate lunare de 1/10 din salariul tarifar lunar sau din câştigul mediu pe o lună, după caz. Dacă, din cauza altor reţineri, ratele în contul garanţiei în numerar nu pot fi reţinute, gestionarul este obligat să le depună.