avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 727 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... În ce condiții poate fi o coafeză cu PFA ...
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

În ce condiții poate fi o coafeză cu PFA coasigurata soțului?

Buna ziua. Lucrez ca si coafeza cu PFA, in prezent imi platesc contributiile prin PFA si as dori sa renunt la plata contributiilor la sanatate devenind coasigurata sotului profesand in continuare pe PFA. Este posibil? Multumesc.
Ultima modificare: Marți, 19 Iunie 2018
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: Ioan Petru Butariu , Contabil 14:07, 18 Iunie 2018
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu puteti fi coasigurata daca aveti venituri. Legea 95/2006:
Art. 224. -
(1) Următoarele categorii de persoane beneficiază de asigurare, fără plata contribuţiei, în condiţiile art. 154 din Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare:

c) soţul, soţia şi părinţii fără venituri proprii, aflaţi în întreţinerea unei persoane asigurate;


La PFA nu platiti CASS daca aveti norma de venit anuala sub 12 salarii minime brute pe țară (12 x 1900 lei): 22.800 lei. Posibil ca norma de venit sa fie sub aceasta valoare si atunci nu datorati CASS.
Ultima modificare: Luni, 18 Iunie 2018
Ioan Petru Butariu, Contabil

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cass student crengutamirela crengutamirela Poate sa fie coasigurat o persoana de 27 ani (studenta anul 3) ca sa beneficieze de asigurari de sanatate? Sau care este modalitatea sa poata fi asigurata la ... (vezi toată discuția)
Este coasigurat ? sau nu ? oanaportar oanaportar Bună dimineața ! Colega mea a spus că mama ei are un venit mic și că dorește ca mama ei să fie coasigurat prin colega mea. Colegul de la Resurse ... (vezi toată discuția)