Buna ziua,
Doresc sa fac contract de inchiriere cu proprietara imobilului unde este sediul societatii. Intrebarile mele: am inteles ca nu se mai inregistreaza contractul la finante, eu ii voi vira in cont chiria lunara. Din aceasta chirie va plati impozitul de 10%? De unde va lua un cont de plata? I se va restitui 40% inapoi pentru partea deductibila la final de an? Proprietara trebuie sa mearga la finante pentru vreo declaratie?
(Pun aceste intrebari deoarece este o persoana in varsta si administratia financiara cea mai apropiata e la 25 km, si as vrea sa o ajut sa faca online cat se poate si sa mearga cat mai putin).
Va multumesc frumos!
Impozitul de 10% se aplica doar la ceea ce reprezinta 60% din total chiria anuala conform contract. Daca cumva firmei ii trebuie contractul sa-l prezinte pe la registrul comertului pentru sediul social sau punct de lucru, el trebuie facut prin notariat. E bine sa vorbiti clar cu ei.
Proprietarul va merg la finante in maxim 30 de zile de la semnarea contractului si va depune declaratia unica. Va ajuta acolo s-o completati dar sa aveti copie dupa contract la dumneavoastra.
Sediul social este deja acolo, pana in prezent a fost un contract de comodat. Din iulie se va plati chirie. Dar contractele de inchiriere stiu ca nu mai trebuie inregistrate la finante. Prin urmare, proprietaru sa mearga in 30 de zile la administratia financiara, ii dau ei o declaratie si va vira lunar 10% din 60%? Trebuie sa mai mearga si cu alte declaratii? As prefera sa mearga cat de putin.
Declaratia unica (DU) se poate depune on line prin spatiul privat virtual (SPV) pe saitul anaf.ro iar plata se poate face online prin internet banking. Impozitul datorat pentru 2018 are termen 15.03.2019.