daca aveati un srl nu trebuia calificare de vanzator sunt destui care au firme de ex o stomatologie si nu sunt medici. ideea unei intreprinderi individuale adica ratiunea ptr care este constituita este ca se face in nume propriu ca si la pfa si trebuie calificare.
Multumesc de raspuns, nu am srl, si merg pe varianta II; am gasit: Ordonanţă de urgenţă nr. 44/2008 , in anexa careia e specificat: calificarea celui ce infiinteaza II,(si doreste sa practice activitatea ptr care se face autorizarea, in acest caz comert, deci profesia de vanzator) in poate fi data de mai multe acte doveditoare, printre care si carnetul de munca, deci II il voi infiinta pe numele sotiei, ea are respectiva calificare pe carnetul de munca(cei de la onrc incalca legea neacceptand asa ceva, si spunand ca trebuie un curs de calificare!?).
Deci cu asta m-am lamurit, mai raman celelalte prb, respectiv impozitarea, care in aceeasi lege, e specificat ca se poate opta dupa infiintarea II, ptr norma de venit sau in sistem real(asta e dezinformare de la adm fiscala ca nu se poate decat in sistem real, asa cum am fost eu informat), dar totusi as mai dori un raspuns si de la specialistii de pe acest forum.
Si inca o intrebare as mai avea: este necesara ptr II care desfasoara comert legume fructe in piata sa detina casa de marcat? eu nu am vazut in nici o piata din tara asta comercianti care sa aibe case de marcat pe taraba, printre zarzavaturi.
Va multumesc
Cu stima si respect, Constantin
Astazi am fost la ONRC , si de acolo m-a informat ca exista o nota interna(!) in care e specificat ca nu se ia in considerare calificarea de pe cartea de munca a sotiei(este trecut vanzator, cu o vechime de 10 ani), si ca trebuie facut un curs, care dureaza o zi si costa 180 ron!
In Ordonanţă de urgenţă nr. 44/2008 nu e specificat asa ceva, cum ca nu ar mai fi valabila respectiva calificare.
Ce se poate face, nu am de gand sa platesc 180ron pe o hartie care sa ateste ceea ce deja este.
Am rezolvat partial: deci nu era vorba despre calificare de vanzator, ci de un curs de igiena, actele au iesit de registrul comertului, dar ma confrunt cu alta problema, respectiv la finante unde trebuie sa declar firma.
Mergand la finante, cei de acolo imi spun, in functie de persoana cu care vorbesc, ca ptr aceast tip de activitate(in certificatul de inmatriculare este trecut astfel:
Activitatea principala: 4781 - Comert cu amanuntul al produselor alimentare, bauturilor ~i produselor din
tutun efectuat prin standuri, chio~curi ~i piete.
- Activitati secundare: 4711 - Comert cu amanuntul Tnmagazine nespecializate, cu vanzare predominanta
de produse alimentare, bauturi ~i tutun,4719 - Comert cu amanuntul Tn magazine nespecializate, cu vanzare
predominanta de produse nealimentare,4782 - Comert cu amanuntul al textilelor, Tmbracamintei~i Tncaltamintei
efectuat prin standuri, chio~curi ~i piete,4789 - Comert cu amanuntul prin standuri, chio~curi ~i piete al altor
produse,4941 - Transporturi rutiere de marfuri.) ca se impoziteaza la norma de venit sau in sistem real, altii ca doar in sistem real si am nevoie si de casa de marcat. Sincer cu cine am discutat (cunostinte care desfasoara acest tip de activitate, respectiv vanzare de legume si fructe in piete, ca si activitatea pe care o voi desfasura eu, sunt impozitati la norma de venit si nu e necesara nici casa de marcat.
In OUG nr.28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, la Art. 2. - Se excepteaza de la prevederile art. 1 alin. (1): : h) activitatile desfasurate ca profesii libere sub toate formele de organizare care nu implica crearea unei societati comerciale, precum si activitatile economice desfasurate in mod independent de persoanele fizice autorizate potrivit legii, cu exceptia activitatilor de taximetrie auto pentru marfuri si persoane; deci aici scrie negru pe alb ca nu e nevoie de casa de marcat ptr activitatea desfasurata de mine, iar in OMFP1847/2003-Nomenclatorul activitatilor independente cu norma de venit, la pct-ul 6:Comert cu produse agricole si alimentare.
Am marea rugaminte la dvs, sa ma luminati privind acest aspect, sincer sunt intr-o mare criza financiara si doresc sa incep activitatea cat mai repede.
Va multumesc
Cu stima si respect, Constantin
Salutare
Revin cu alte nelamuriri: Ca si intreprinzator intr-o intreprindere individuala, sunt obligat sa ma asigur in sistemul de pensii? despre sanatate stiu ca e obligatoriu, dar la pensii nu stiu cum sta treaba.
Si inca o intrebare: daca sunt obligat sa ma asigur in sistemul de pensii, care este procentul pe care trebuie sa-l platesc, am inteles ca ar fi de 31.2%, si care ar fi termenul limita ptr depunerea dosarului, precum si sanctinunile la care ma expun daca depasesc termenul limita; mentionez ca II a fost infiintata pe 27.11.2009.
Cu deosebita stima si respect, Constantin
Sarbatori fericite tuturor!