avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1149 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... LEGEA 449 /2003
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

LEGEA 449 /2003

Buna ziua,
am citit legea 449 actualizata si publicata in mai 2008 cu mare atentie, chiar de mai multe ori, insa nefiind jurist de profesie, nu inteleg unele lucruri. Va solicit ajutor in lamurirea unor chestiuni juridice, in calitate de salariat al unei societati ce face comert cu piese auto. Iata intrebarile mele:
1. referitor la art.2 a) consumator - orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii, care, in cadrul contractelor care intra sub incidenta prezentei legi, actioneaza in scopuri din afara activitatii sale comerciale, industriale sau de productie, artizanale ori liberale
inseamna asta ca un cumparator ce este persoana juridica nu se numeste consumator ?
2. referitor la art 2 e)garantie - orice angajament asumat de vanzator sau producator fata de consumator .......
inseamna asta ca vanzatorul nu este obligat sa-si asume angajamente fata de cumparatori persoane juridice
3.referitor la art 16 Raspunderea vanzatorului, conform prevederilor art. 9-14, este angajata daca lipsa de conformitate apare intr-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului
deoarece pevederile art 9-14 se refera la relatia dintre vanzator si consumator nu ar trebui sa intelegem ca relatia dintre vanzator si o persoana juridica nu intra sub incidenta acestei legi? Sunt foarte multe produse pe care o firma le consuma in interes propriu.
4.referitor la art.19 Garantia este obligatorie din punct de vedere juridic pentru ofertant, in conditiile specificate in declaratiile referitoare la garantie si in publicitatea aferenta
se intelege ca aceste declaratii pot fi intocmite dupa bunul plac, acordand termene de garantie diferite si conditii proprii de oferire a garantiei.

cu respect,
Hahanski


Cel mai recent răspuns: HarryBcL , utilizator 22:32, 20 Martie 2010
Teoretic consumatorul are dreptul de a solicita repararea sau inlocuirea produsului, la alegerea sa, daca lipsa de conformitate apare in termenul de doi ani de la livrare. Vanzatorul se poate opune alegerii consumatorului daca are costuri mai mari pentru masura aleasa decat pentru cealalta.
In mod normal, daca dumneavoastra solicitati direct inlocuirea, in cazul unui refuz, vanzatorul ar trebui sa va demonstreze ca inlocuirea este mai costisitoare pentru el decat reparatia.
In practica, acest lucru nu se intampla - vanzatorul ia direct masura repararii.
Din ce stiam eu exista termenul de 6 luni de zile.
Am purtat o discutie si cu un consultant de la OPC care observ ca nu doreste sa imi ofere ajutorul.
Am primit diverse raspunsuri toate in asa fel incat sa nu ofere un raspuns clar cum ca am dreptate , iar aici va prezint cateva din cele primite :

"Conform Legii 449/2003 privind garantia produselor, produsele defecte aflate in garantie se trimit la reparat.

Va rugam sa reveniti cu o noua reclamatie care sa indeplineasca conditiile prezentate mai sus. Pentru mai multe informatii va rugam sa consultati pagina web a ANPC www.anpc.gov.ro – link-ul INFO Reclamatii. "


"Conform Legii 449/2003 produsul poate fi schimbat doar in cazul in care unitatea service constata si va elibereaza un act de constatare in care se mentioneaza ca produsul nu poate fi reparat. "


Din cele spuse de el se poate intelege si ca ofera dreptate celor de la Cosmote insa am continuat discutia cu el si am atasat un articol din legea 443/2003 republicat 2008 in care se mentioneaza urmatoarele :

"Art. 11
(1) In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului, ca masura reparatorie, inlocuirea sau repararea produsului in functie de optiunea sa, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care aceasta solicitare este imposibila sau disproportionata.
(2) O masura reparatorie va fi considerata ca disproportionata, daca ea impune vanzatorului costuri care sunt nerezonabile in comparatie cu cealalta masura reparatorie, luandu-se in considerare:
a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele daca nu ar fi existat lipsa de conformitate;
b) importanta lipsei de conformitate;
c) daca cealalta masura reparatorie ar putea fi realizata fara un inconvenient semnificativ pentru consumator.
(3) O masura reparatorie va fi considerata ca imposibila daca vanzatorul nu are un produs identic pentru inlocuire.
(4) Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord intre vanzator si consumator, si fara niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele."


Ce parere aveti , am nevoie de parerea voastra pt a sti daca chiar se merita sa continui lupta cu cosmote cat si cu OPC-ul in cazul in care vor continua in acest mod...
Ultima modificare: Sâmbătă, 13 Martie 2010
HarryBcL, utilizator
Este limpede ca pt. ei inlocuirea telefonului dupa utilizare este o masura disproportionata; singura varianta prin care poti ajunge sa ti se inlocuiasca telefonul este ca acesta sa nu treaca testele de service, sa nu poata fi reparat si respectiv sa primeasca o negatie de service;


Ai dreptate in ceea ce spui ..si in discutiile purtate cu cei de la protectia consumatorului s-a ajuns la aceeasi concluzie...urmeaza decat varianta sa ma tin tare pe pozitie si poate ii "pacalesc" ...si asta doar din cauza acestor legi facute prost .
O sa va tin la curent cu raspunsul ce il vor oferi si poate voi fi printre primii care reusesc sa sparga zidul asta de care se lovesc toti consumatorii ...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Dreptul la asigurarea in romania a service-ului pentru un produs cumparat in romania laur50 laur50 Am cumparat in Romania un ultrabook care s-a defectat la 3 zile de cand a iesit din garantie. Nici vanzatorul si nici reprezentanta in Romania a ... (vezi toată discuția)
Lege privind garantiile candyman19_2003 candyman19_2003 Buna ziua. Lucrez in retail si as vrea sa lamuresc cateva neclaritati pe care le am legat de legea 449/2003, lege care se refera la acordarea ... (vezi toată discuția)
Grantia produselor achizitionate de persoane juridice tr_istan tr_istan Buna ziua. Imi poate cineva spune care sunt legile care reglementeaza acordarea garantiei pentru produse achizitionate de persoane juridice? Am inteles ca ... (vezi toată discuția)