Un primar a trimis o adresa catre secretarul primariei pentru a emite o dispozitie de primar in favoarea mea, dar secretarul refuza sa semneze pe motiv de legalitate (neavand dreptate, din punctul meu de vedere). Acest fapt ma dezavantajeaza pe mine. Care este procedura mai departe? Se va trimite refuzul la prefectura? Pot sa atac eu direct acel act ? Se face plangere prealabila inainte de trimitere la instanta de contencios administrativ? Sunt foarte hotarat sa merg in instanta. Voi merge impotriva secreatrului sau cum se procedeaza?
Multumesc frumos.
Primarul poate emite dispozitia in cauza si fara semnatura de legalitate a secretarului, daca doreste acest lucru, insotita fiind de raportul de specialitate al compartimentului de resort din primarie. Secretarul va emite o opinie motivata, precizand motivele pentru care a refuzat sa contrasemneze actul administrativ, document care va fi atasat dispozitiei respective. Toata documentatia se transmite la Institutia Prefectului Judetului respectiv care, in urma controlului de legalitate, poate decide sa atace dispozitia respectiva in fata instantei de contencios administrativ (daca se constata ca secretarul a avut dreptate) sau nu.
Este nevoie obligatoriu de acel raport de specialitate? Care act normativ reglementeaza acest aspect? Am cautat in legea Administratiei Publice Locale si nu am gasit.
Cazul concret:
Primarul doreste ca 2 angajati dintr-un anumit compartiment sa aiba anumite atributii (legale), dar seful acelui compartiment nu doreste acest lucru.
Primarul doreste ca secretarul sa emita o dispozitie de primar prin care sa oblige acel sef de compartiment sa intocmeasca fisele de post cum doreste primarul. S-a facut acea adresa catre secretar.
Secretarul poate refuza intocmirea dispozitiei pe motiv ca lipseste referatul de specialitate al compartimentului de resort ? Pentru ca seful compartimentului nu va intocmi in veci un astfel de referat.