avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 800 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Îmi este refuzat un branșament individual pentru ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Îmi este refuzat un branșament individual pentru apă rece; ce să fac?

Bună ziua.
Operatorul ( cu monopol) regional de apă din Gorj, în cârdășie cu câțiva proprietari, a modificat și înlocuit, în parte, instalația comună de apă rece pe scara blocului în care locuiesc. În prezent funcționează ambele sisteme pentru distribuția apei; cel vechi - pe verticală, dar și cel nou, pe orizontală. Această situație este interzisă de Legea 241/2006 republicată. Furnizorul de apă, care a efectuat lucrările nu a cerut și nu a obținut avizele legale, instalația fiind modificată abuziv; așa cum de ani de zile se întâmplă în ”orașul lui Brâncuși” - cel care ne-a descoperit, la întoarcerea din Vest, așa cum ne-a lăsat la plecare.
Conform prevederilor legale, pentru modificări constructive, în cazul de față pentru trecerea de la contorizarea pe verticală la contorizarea și distribuția pe orizontală a apei reci era nevoie de proiect, avize de la primărie și de la (!) operatorul de apă, dar și de acordul tuturor proprietarilor, confirmat de votul unanim , exprimat în adunarea generală a proprietarilor. Nimic din toate acestea nu a fost îndeplinit, iar autoritățile tac, cu complicitatea unei găști, făcându-se că nu observă. Lucrarea a fost efectuată în luna februarie, 2018. Eu, prin cereri repetate, am cerut operatorului de apă (încă din luna octmbrie, 2017) avizul pentru realizarea unui branșament propriu, iar furnizorul refuză să-mi răspundă. Am adresat cereri și către primăria locală, dar și aici lucrurile se tergiversează, chiar dacă am plătit și o taxă pentru documentul solicitat. Azi m-a sunat un angajat de la urbanism, care mi-a cerut să-i duc documentele privind construcția imobilului; în condițiile în care i-am dus deja documentele pe baza cărora am cumpărat apartamentul de pe piața liberă, în anul 2002. Nu știu dacă are vreo importanță dar eu nu mă consider subordonat vreunui grup, ori vreunei găști care s-a sedimentat prin instituțiile locale.
Așadar, furnizorul de apă nu a avut nevoie de îndeplinirea obligațiilor legale pentru a modifica și înlocui instalația comună, dar eu trebuie să îndeplinesc condiții inventate de către sistemul de gașcă. Mi-a mai spus angajatul primăriei că nu poate trece țeava mea pe proprietatea comună, dar cele 17 țevi ale celorlalți proprietari trecuți la instalația nouă pot trece pe proprietatea comună. Menționez că ușa de acces la subsolul blocului a fost înlocuită și stă încuiată, fiindu-mi interzis și accesul pe proprietatea comună.
Conform Legii 241/2006, orice deținător al unui imobil din condominiu are dreptul la un branșament individual. Prostiți sau ignoranți, proprietarii care au trecut la noua instalație nu știu că diferențele de apă înregistrate dintre citirile de pe apometrul de branșament și cele ale proprietarilor se împart, ca și până acum, la toți proprietarii, conform legii. Această diferență de apă ar trebui facturată separat de către furnizorul de apă, dar acest lucru nu s-a întâmplat niciodată; iar instituțiile sunt surde și oarbe la încălcarea legii și fraierirea proprietarilor.
Așadar, vă rog să-mi spuneți care ar fi metodele prin care pot obliga primăria și furnizorul de apă să-mi avizeze un branșament propriu pentru apa rece; în condițiile în care, funcționănd, în paralel, ambele instalații, L. 241/2006 este deja încălcată de către furnizorul de apă?
Vreau să mai amintesc și faptul că, la momentul efectuării lucrărilor de modificare și înlocuire a instalației comune de apă potabilă, un membru de familie a suferit o intoxicație gravă, fiind suspus unui tratament și unui regim sever timp de câteva săptămâni, tocmai pentru că lucrările de modificare și înlocuire a instalației comune de apă a fost efectuată ilegal; indivizi neautorizați au afectat calitatea apei, voit sau nu. La acel moment, în scris, am sesizat IPJ-ul, pe pagina electronică, însă nu s-a obosit niciun polițist să vină la fața locului. De altfel, deloc de neglijat, de vreo patru ani, la conducerea inspectoratului se împuternicesc șefii, postul nefiind supus la examen, tot pentru a se menține o influență de gașcă în instituțiile statului corupt.
Am solicitat ajutorul agenției naționale, iar aceasta mi-a răspuns că a trimis sesizarea mea către (!) furnizorul de apă, pentru ca acesta să se cerceteze el, pe el! Ăștia chiar ne prostesc în față
Vă mulțumesc!
Ultima modificare: Joi, 19 Iulie 2018
IonPopescu-B, utilizator
Cel mai recent răspuns: w_v_w_v , utilizator 13:22, 13 Septembrie 2024
Bună ziua! După doi ani, gașca politică din oraș a fost obligată să-mi aprobe și instaleze branșamentul propriu la bloc, la limita de proprietate. Cu această ocazie, furnizorul de apă condus de un sistem politic complice, instalația publică și contorul de branșament situate în subsolul blocului au fost scoale afară la limita de proprietate, lângă branșamentul meu.
Directorul general al furnizorului încasează 200 de milioane de lei lunar drept salariu dar, protejat de sistemul politic, avea toate instalațiile publice și contoarele de branșament pe proprietatea privată, instalații fără avize, proiecte sau acord al proprietarilor. În tot orașul, cu această excepție, gașca politică, inclusiv cei care spun că ar fi în slujba legii, protejează interesele firmei de apă-canal, condusă excluziv de către o gașcă politică.
În prezent, prețul apei a ajuns 14,53 lei per mc pentru ca gașca politică să-și asigure salariile imense dintr-o cantitate mai mică furnizată beneficiarilor.
Acest sistem politizat ticălos nu este în stare să furnizeze apă la presiunea minimă contractată, iar în ultimele luni a avut peste 10 zile consecutive de întrerupere totală a furnizării apei potabile, fără ca vreo autoritate sau individ politic numit în funcțiile de conducere să ia vreo măsură, în conformitate cu prevederile și obligațiile legale. Prefectul avea obligația, în calitate de șef al comitetului de urgență, să ia măsuri pentru asigurarea apei către populație; ori, așa cum ați văzut în mass-media, apa era furnizată spălătoriilor auto - unde se spală și caii, era pusă la dispoziția celor ce irigau, dar nu era furnizată cetățenilor!
scrieti la ANRSC . Petitii@anrsc.ro
Nu conteaza ce scrie in contract ca ei pot trece si 1 bar.
Conteaza sa asigure o presiune mult mai mare astfel incat la ultimul etaj sa ii poata curge foarte bine dusul sa ii functioneze centrala , masina de spalat

[ link extern ]

2.28. presiune de serviciu - presiunea ce trebuie asigurata de operator, în punctul de bransare, astfel încât sa se asigure debitul normat de apa, la utilizatorul amplasat în poziţia cea mai dezavantajoasa;

Normal nu trebuia sa va asigure bransament individual la bloc decat la alimentarea orizontala si sa existe bransament general oricum. Diferentee le bagau ei pe unitate imobiliara ceea ce e absurd, Adica indiferent ca locuiesti sau nu ai diferente de la vecini.
Ultima modificare: Vineri, 13 Septembrie 2024
w_v_w_v, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Furnizarea apei potabile. bună ziua! vă aduc la cunoștință ... IonPopescu-B IonPopescu-B Furnizarea apei potabile. Bună ziua! Vă aduc la cunoștință o șarlatanie de partid. Firma care furnizează apa în localitatea mea de domiciliu este una ... (vezi toată discuția)
Ce trebuie sa cunoasca proprietarii despre individualizarea consumului de apa rece ? AIUREA AIUREA trebuie sa cunoasca legea 241 /2006 reactualizata in 2015 art 3 j si art31(20) ! trebuie sa cunoasca ca REPARTITOARELE DE COSTURI nu fac parte din ... (vezi toată discuția)
Pierderi (diferente) apa rece si calda Marius.123 Marius.123 Buna ziua, ma confrunt cu urmatoarea situatie Am preluat in administrare o asociatie de proprietari de la domnul Opaina ,unde modul de calcul al pierderilor ... (vezi toată discuția)