Am apelat la serviciile unei firme de curatatorie, in sensul ca am dat la curatat si calcat pantalonii de la un costum. In procesul de calcare acestea au fost arsi. Reprezentantul firmei sustine ca ma poate despagubi, valoarea despagubirii fiind de zece ori valoarea serviciului, adica 9x10=90 ron, conform mentiunilor de pe bonul de comanda pe care l-am semnat la predarea pantalonilor. Le-am explicat ca pantalonii sunt de la un costum, dar nu gasesc intelegere. Am sesizat Protectia Consumatorilor dar inca nu am primit un raspuns oficial. In schimb, am primit de la firma de curatatorie o adresa prin care mi se comunica ca in termen de 7 zile sa ma prezint pentru a primi despagubirea conform tarifelor practicate..." altfel intelegerea va fi una tacita si acceptata de dvs". Intrucat nu pot gasi o pereche de pantaloni identici, va rog sa-mi spuneti daca am dreptul de a solicita c/v unui costum (am propus 70% din pretul de nou si sa le predau sacoul de la costumul descompletat) si care este temeiul legal
Am totusi o neclaritate. Faptul ca mi-a fost distrus pantalonul de la costum, prejudiciul produs este numai pantalonul sau costumul in ansamblu, avand in vedere ca nu gasesc un pantalon identic ca material?
Nu, totusi. De altfel, vi s-a si raspuns. Va inteleg si frustrarea.
Am sa incerc o comparatie, nu stiu cat de sugestiva:
In urma unui accident auto, faceti constatarea la asigurator, care identifica un numar de ... defectiuni si evalueaza reparatiile la ... lei.
Cand mergeti in service, constatati ca pentru una din piese, una importanta, producatorul nu mai asigura inlocuire (piese de origine) si trebuie sa va cumparati o piesa after market.
Asiguratorul va recalcula, poate, devizul, insa nu va va da dauna totala din acest motiv.