avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 863 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Lucrul suplimentar - refuz consecinte
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Lucrul suplimentar - refuz consecinte

Buna. Sunt asistent medical angajat la stat si as vrea va rog frumos sa ma ajutati cu o nelamurire legat de orele suplimentare. Stiu ca legea doar in 2 cazuri te obliga sa lucrezi in plus peste program acestea fiind:
- cazurile de forta majora;
- lucrarile urgente destinate prevenirii producerii unor accidente ori inlaturarii consecintelor unui accident;

Sunt asistent medical si lucrez intr-un bloc operator. Dupa ora 3 pana dimineata la ora 9 urmatoarea zi se accepta doar cazurile de urgenta aduse direct din UPU, unde viata pacientului este pusa in pericol.

Ce ma intereseaza mai exact este daca eu pot sa fiu sanctionat pentru refuzul de a ma prezenta la lucru in caz de urgenta peste programul stabilit oficial. In sala respectiva exista personal care sa se ocupe de pacient si sa decurga operatia fara probleme iar lipsa mea nu ar ingreuna foarte mult munca.

Nu s-a facut nici o intelegere cu angajatorul legat de munca in plus peste program, nu sunt platit in plus si nici libere nu mi se acorda pe baza orelor suplimentare.

Multumesc frumos.
Ultima modificare: Marți, 24 Iulie 2018
Didu93, utilizator
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 10:21, 25 Iulie 2018
Potrivit legislatiei, munca suplimentara nu poate fi efectuata fara acordul salariatului, cu exceptia cazului de forta majora sau pentru lucrari urgente destinate prevenirii producerii unor accidente ori inlaturarii consecintelor unui accident.