Buna ziua,
ma confrunt cu urmatoarea situatie
Am preluat in administrare o asociatie de proprietari de la domnul Opaina ,unde modul de calcul al pierderilor de apa rece si calda se repartizau pe suprafata utila.
Neavand la preluarea asociatiei un regulament de repartizare a consumului de apa, predat de catre Comitetul Executiv, am continuat acelasi mod de repartizarea a pierderilor de apa rece si calda pe suprafata utila, chiar daca in imobil sunt si apartamente cu centrale.
1.Va rog sa-mi precizati daca eu, ca administrator,pot schimba acest mod de repartizare al apei, in special pierderea apei calde, la cei fara centrale,fara a avea o decizie a Comitetului Executiv?
2.Daca se poate continua repartizarea pierderilor de apa rece si calda pe suprafata utila,sau este necesar ca de urgenta pentru a intra in legalitate si pentru ca listele de plata intocmite sa nu fie contestate,Comitetul Executiv sa intocmeasca un alt mod de repartizare al pierderilor de apa pentru cei cu centrala?
@IonPopescu-B
Dv sunteti administartor la imobil d elocuit in comun care este beneficiar in contractul furnizare servicii in sistem centralizat cu regia din cadrul primariei
Articolul 31 face referire la situatiile utilizatorilor in cazul incheierii de contracte individuale de furnizare utilitati-nu este situatia dv,unde exista contract incheiat intre persoane juridice regie apa-asociatie de proprietari
Nu, eu nu sunt administrator! Dacă există pierderi de apă, adică diferențe între contoarele apartamentelor și contorul de branșament, diferențele se împart, în mod egal, la toate apartamentele, furnizorul trebuind să emită factură individuală.
Dacă nu sunt contoare individuale (orizontale) sau contoare în apartament (verticale), de unde poate rezulta pierderea?! Pentru că diferența reiese în raport de branșament.
Art. 31,
”(5) Indiferent de sistemul de distribuție a apei în condominiu, contractarea individuală a furnizării/prestării serviciului cu utilizatorii din condominiu se face în punctul de delimitare dintre rețeaua publică și instalația interioară a condominiului, respectiv contorul montat la branșamentul condominiului, pentru alimentarea cu apă, și căminul de racord, pentru preluarea la canalizare.”
Am preluat in administrare o asociatie de proprietari de la domnul Opaina
mai mult
Va rog sa-mi precizati daca eu, ca administrator,
Daca exista contoar de bransament in baza caruia se emite factura inseamna ca exista incheiat raport juridic intre persoane juridice furnizor apa si asociatie
Pe furnizorul de apa nu il intereseaza eventualele pierederi pe reteaua interioara sau modalitatea de recuperarea a acestora
Am precizat ca legiuitorul nu a dispus procedura concreta pentru repartizat supliment consum apa,motiv pentru care se utilizeaza 3 variante de icalcul-variante care nu sunt perfecte
Varianta de calcul este decisa de catre comitetul executiv
Asa este, nu IonPopescu-B este initiatorul acestui topic, ci @Marius.123 - dar aceasta este mai putin important...
Dl. Popescu trebuie sa stie ca asociatiile de proprietari au alta legislatie de respectat si este adevarat ca :Necunoasterea legii nu te scapă de vinovăție! - numai ca faceti confuzie intre operatorul furnizor si utilizatorii din condominiu - daca au incheiate contracte individuale.
Vreau sa va spun, spre stiinta dvs. ca in majoritatea cazurilor utilizatorii din condominii nu au incheiate contracte individuale. Contractele sunt incheiate intre furnizor si as. prop.
Ei, in astfel de cazuri, furnizorul factureaza cantitatea de apa, conform indicatiilor contorulului de bransament si de aici nu mai intervine, ci doar asteapta plata. Diferentele, daca se constata, raman in sarcina as. prop. care le poate repartiza proprietarilor prin una dintre metode, hotarate in AG sau decise de membrii com. executiv, printr-un regulament intern:
- proportionala cu consumul;
- proportionala cu nr. de persoane;
- proportionala cu suprafata utila;
Se poate folosi si o "combinata" a metodelor aratate mai sus, insa este apanajul dvs. al proprietarilor. Repet, aici pe forum s-a mai discutat aceste aspecte, puteti cauta si o sa le gasiti.
IonPopescu-B
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Credeți-mă! am studiat L. 230/2007 până am început să o visez, dar nu aceasta-i problema. Asociația din care fac parte nu are nici măcar un contract legal încheiat cu furnizorul de apă; operatorul regional invocă un contract semnat în anul 2003, de către un administrator dar, ce să vezi, administratorul nu este reprezentantul asociației de proprietari. Deja am demonstrat în instanță asta.
În Urbanistanul în care domiciliez, de foartă multă vreme admistratorii ajung în funcție doar dacă fac jocurile și interesele unor indivizi din primărie și partid. O ciupeală pentru dezinsecție cu apă chioară - băgată pe gât proprietarilor, o organizare electorală de culoarea potrivită, acceptarea unor cantități ilegale de apă, acceptarea unor cantități ireale pentru gunoi ( care-i, tot, al partidului etc ,
Dacă furnizorul, în mod ilegal - evident, a modificat și înlocuit instalația comună de apă (doar parțial) distribuția apei fiind efectuată atât în sistem vechi (vertical), cât și în sistem pe orizontală, cum se poate împărți diferența de apă?! Menționez că L.241/2006 republicată în 2015 interzice în mod expres distribuția în ambele sisteme; dar în Taraluipapurăcelroșu nu contează legea. Poliția închide ochii, parchetul închide dosarul, iar primăria înghite în sec, cu speranța unor voturi efemere.
Și, da,! niciun proprietar nu are încheiat contract cu furnizorul,; nici măcar convenții nu au, în condițiile în care ”contorizările„ abuzive există de peste trei (3) ani, și au fost făcute chiar cu scopul de a scăpa proprietarii de ”grămadă”, chiar pentru a putea avea contracte direct cu furnizorul....
Nu-i așa că statul paralel este al găștilor care nu respectă legislația națională, deoarece sunt la ”butoane”? De prea multă vreme.
Eu am ”demarat” formalitățile pentru avizarea unui branșament propriu - ceea ce vă doresc și d-voastră. În temeiul L. 241/2006; doar că primăria îmi cere documentație care nu-i prevăzută în lege (50), iar furnizorul mi-a cerut îndeplinirea unor condiții pe care el nu le-a îndeplinit, în cazul modificării parțiale a instalației comune...
Nu-i prima dată când sistemul de gașcă se manifestă astfel, ignorând toate legile specifice....
Și, încă ceva, persoanl, am descoperit că majoritatea contoarelor de branșament nu sunt verificate metrologic; furnizorul furându-ne pe față (de aici și unele diferențe de apă. Într-o situație (bl. 9, sc.1), am descoperit chiar un contor de branșament blocat - avea același index de la ultima citire, iar furnizorul emisese factură pentru o cantitate consistentă, adăugând o cantitate pentru care nu există ”acoperire”.
Am depus sesizări, dar am fost ”lucrat” milițienește, contorul a fost înlocuit pe ascuns, fără prezența niciunui reprezentant al asociației, însă niciodată furnizorul nu verifică metrologic contoarele sale (de branșament).
O zi bună!
Consum minim apa
hervel
buna ziua
stie cineva ,care este consumul minim de apa raportat in urma citirii apometrului in asa fel incat daca este consum mic(ex:0.5mc de apa)sa fie ... (vezi toată discuția)