Buna ziua,
In urma cu aproximativ o luna am încheiat un contract cu un producător de mobilier la comanda + i-am achitat o factura de avans, 50% din valoarea comenzii, o suma deloc mica - aproximativ 3500 euro avans
Astăzi s-au montat primele piese de mobilier și nu corespund cu ceea ce am stabilit cu producatorul.
Menționez ca in contract nu sunt menționate materialele sau sistemele folosite ci este specificat doar tipul de mobilier la modul general: bucatarie, dormitor
Schitele de mobilier au fost concepute inițial de către un designer, separat, iar acele schite au fost trimise ulterior pe mail producătorului de mobila. Unele schite au suferit modificări la sugestia producătorului, modificarile au fost stabilite unele verbal, altele in scris.
Dar:
1. producatorul a modificat materialul de mobilier fără sa ne consulte, invocând acum ca cel menționat pe schite nu se mai fabrica și a ales un material “identic” cu cel pe care îl doream noi - pe schite era menționat și codul materialului, iar mobilierul livrat de producător are Etichete cu un alt cod de produs (codul indica nuanța materialului și textura acestuia).
2. De asemenea, s-a folosit un alt sistem la mobilier decât stabilisem verbal cu producatorul, total inestetic și care pune la îndoiala valoarea reala a mobilierului executat, raportat la banii pe care ii plătim pentru întreaga lucrare.
3. Din lipsa de experiențe anterioare cu mobila la comanda, am omis sa ii cerem de la bun început un deviz pentru materialele folosite și sistemele aferente. Acum, sincer, ne punem semne de întrebare serioase asupra justificării prețului pe toată lucrarea. Singura dovada pe care o avem sunt schitele care i-au fost trimise, iar acolo sunt indicate doar codurile de material (nuanța+textura) ar fi trebuit sa îl folosească, din păcate nu și sistemele.
4. Era obligat sa ne ofere deviz/ sa detalieze undeva tipul și cantitatea materialelor folosite sau era de obligația noastră sa ii solicitam?
5. Avansul s-a plătit prin transfer bancar, era obligat sa ne ofere și chitanța? Sau doar dacă ii plăteam Cash?
Nici pe contract și nici pe factura nu sunt detaliate tipurile de material și sistemele folosite.
Urmează sa avem o discuție cu el in care sa cerem remedierea situației, adică respectarea materialelor din schițe sau măcar sa ne schimbe sistemul la mobilier cum convenisem
verbal.
In contract exista o clauza ca el se obliga sa execute mobilierul conform schițelor anexate, dar nu au existat schite anexate la contract. In plus, nu au existat schite finale, conform modificărilor finale stabilite cu el. Probabil se referea in contract la schitele primite de el inițial, însă acelea nu mai corespund in totalitate ca și design cu ce a executat el.
Bănuiesc ca nu ar avea cum sa atașeze schite la un contract fără sa fie semnate si de către noi, nu?
Dacă nu accepta sa ne remedieze situația, sunt șanse sa ne adresam undeva având in vedere cele descrise mai sus? Și dacă da, am avea șanse de câștig in vederea recuperării avansului?
Urmează sa vina și următoarea parte de mobilier și deja ne e cam groaza de noi “surprize” . Ar fi târziu acum sa ii cerem un deviz, ne mai ajuta la ceva având in vedere ca doar unele modificări asupra schițelor s-au făcut in scris?
Mulțumesc.
Cel mai recent răspuns:
Ionut.ion , utilizator
13:40, 26 Iulie 2018