avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 913 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... consilier juridic pensionar poate sa obtina pfa?
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

consilier juridic pensionar poate sa obtina pfa?

Sunt pensionar de limita de varsta, am fost consilier juridic si asi dori sa lucrez ca independent, inclusiv pe baza de contract de prestari de serviciu pentru autoritati publice. Sub ce forma pot sa fac acest lucru?
Cel mai recent răspuns: desepe47 , utilizator 19:54, 6 Noiembrie 2009
Puteti presta ca PFA, dupa parerea mea este cea mai simpla forma de organizare.
Eu cunosc o doamna pensionara care presteaza in domeniul contabil ca PFA, deci faptul ca sunteti pensionar nu ar trebui sa conteze.
Pentru toate informatiile intrebati la ORC.
Atentie la sistemul de impozitare ales:
a) impozitare la norma de venit (o norma=suma stabilita de cConsiliul local cred), sau
b) impozitare in sistem real - in acest caz incasati pe baza de factura emisa (si chitanta dupa caz), se tine o contabilitate in partida simpla intr-un registru de intrari-iesiri, se deduc cheltuielile deductibile (angajate in vederea desfasurarii activitatii PFA-ului) si venitul ramas se impoziteaza cu 16%.
In ambele cazuri se platesc obligatoriu asigurari de sanatate de 6.5% aplicat la venitul ramas inainte de impozitare.
Succes
Multumesc frumos de sfat, insa am fost la ORC, am intocmit dosarul pentru eliberarea PFA si am fost refuzat, pe motiv ca pentru activitati juridice NU se acrda PFA. Nu inteleg de ce si atunci sub ce forma pot sa prestez o activitate juridica. Daca cineva poate sa ma lamureasca, Va rog, anuntati-ma =D>

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Infiintare pfa... ContSters110037 ContSters110037 Buna ziua, As dori niste informatii despre PFA. Cum terbuie sa procedez ca sa ma fac PFA? Cat m-ar costa (aproximativ) procedurile? Ce conditii trebuie sa ... (vezi toată discuția)