avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 591 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Contencios administrativ sau ... Dezmembrare apartament
Discuție deschisă în Contencios administrativ sau probleme juridice cu autorităţile, contravenţii

Dezmembrare apartament

Buna ziua!

Doresc sa dezmembrez un apartament pentru a obtine 2 apartamente. In urma solicitarii certificatului de urbanism (se impune in conditiile in care se vor face modificari in apartament: umplerea unui gol de perete si crearea unui noi usi de acces), mi se respinge dezmembrarea pe motiv ca, in conformitate cu reglementarile urbanistice din zona nu este permisa construirea a mai mult de 2 apartamente pe nivel, ori prin dezmembrarea apartamentului meu ar rezulta 3. Consider rezolutia ca incorecta, deoarece eu nu construiesc si nu modific regimul de ocupare in zona. Pe de alta parte, mi se permite construirea unei usi suplimentare de acces din casa scarii, dar se insista ca nu am voie sa dezmembrez.

As dori sa stiu daca rezolutia primita este corecta si daca exista o solutie juridica pentru problema mea.
Multumesc!
Cel mai recent răspuns: gbratu , utilizator 12:15, 16 August 2018
Buna seara!
Aceast tip de dezmembrare a fost realizat in perioada in care statul avea in proprietate imobilele nationalizate.
Va ramane ca demers sa solicitati legislatia aferenta reglementarilor urbanistice.

[ link extern ]

LEGE nr. 544 din 12 octombrie 2001 (*actualizată*)
privind liberul acces la informaţiile de interes public
(actualizată până la data de 17 iulie 2016*)

EMITENT PARLAMENTUL
----------
Parlamentul României adopta prezenta lege.
Capitolul I Dispoziţii generale
Articolul 1
Accesul liber şi neîngrădit al persoanei la orice informaţii de interes public, definite astfel prin prezenta lege, constituie unul dintre principiile fundamentale ale relaţiilor dintre persoane şi autorităţile publice, în conformitate cu Constituţia României şi cu documentele internaţionale ratificate de Parlamentul României.
Articolul 2
În sensul prezentei legi:
a) prin autoritate sau instituţie publică se înţelege orice autoritate ori instituţie publică ce utilizează sau administrează resurse financiare publice, orice regie autonomă, societate reglementată de Legea societăţilor nr. 31/1990
, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, aflată sub autoritatea sau, după caz, în coordonarea ori în subordinea unei autorităţi publice centrale sau locale şi la care statul român sau, după caz, o unitate administrativ-teritorială este acţionar unic ori majoritar, precum şi orice operator sau operator regional, astfel cum aceştia sunt definiţi în Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006
, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. De asemenea, se supun prevederilor prezentei legi partidele politice, federaţiile sportive şi organizaţiile neguvernamentale de utilitate publică, care beneficiază de finanţare din bani publici;
----------
Lit. a) a art. 2 a fost modificată de art. unic din LEGEA nr. 144 din 12 iulie 2016 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 528 din 14 iulie 2016.
b) prin informaţie de interes public se înţelege orice informaţie care priveşte activităţile sau rezulta din activităţile unei autorităţi publice sau instituţii publice, indiferent de suportul ori de forma sau de modul de exprimare a informaţiei;
c) prin informaţie cu privire la datele personale se înţelege orice informaţie privind o persoana fizică identificată sau identificabilă.
Capitolul II Organizarea şi asigurarea accesului la informaţiile de interes public
Secţiunea 1 Dispoziţii comune privind accesul la informaţiile de interes public
Articolul 3
Asigurarea de către autorităţile şi instituţiile publice a accesului la informaţiile de interes public se face din oficiu sau la cerere, prin intermediul compartimentului pentru relaţii publice sau al persoanei desemnate în acest scop.
Articolul 4
(1) Pentru asigurarea accesului oricărei persoane la informaţiile de interes public autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia de a organiza compartimente specializate de informare şi relaţii publice sau de a desemna persoane cu atribuţii în acest domeniu.
(2) Atribuţiile, organizarea şi funcţionarea compartimentelor de relaţii publice se stabilesc, pe baza dispoziţiilor prezentei legi, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a autorităţii sau instituţiei publice respective.

Va recomand sa studiati legislatia aferenta.
Multumesc pentru raspuns, dar nu este vorba de un apartament nou, iar motivul pentru care mi se respinge cererea este cunoscut: reglementari urbanistice conform PUZ care interzic "construirea de mai mult de 2 apartamente pe nivel". Intrebarea mea era daca aplicarea acestei prevederi este valabila in cazul meu, tinand cont de faptul ca eu nu construiesc, vreau doar sa dezmembrez.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Solicitare pug sau puz la primarie - informatie de interes public? dia_8 dia_8 Buna ziua, Va rog sa-mi spuneti daca PUG-ul (planul urbanistic general) unei localitati sau PUZ-ul unei zone din aceasta poate fi solicitat la biroul de ... (vezi toată discuția)
Buna ziua, am un vecin cu care ma invecinez pe aproximativ 50 ... eugen197310 eugen197310 Buna ziua, Am un vecin cu care ma invecinez pe aproximativ 50 metri, care a construit 7 case de-alungul celor 50 de metri. NU respecta retragerea balcoanelor ... (vezi toată discuția)
Dosarul de licitatie publica este public? oana1 oana1 Buna ziua. Va rog sa ma lamuriti intr-o problema privind dosarul de licitatie publica. Acum cateva zile am organizat o licitatie publica privind ... (vezi toată discuția)