avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 912 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii şi fundaţii, într-un ... acte doveditoare ale sediului si patrimoniului initial
Discuție deschisă în Asociaţii şi fundaţii, într-un cuvânt: ONG-uri

acte doveditoare ale sediului si patrimoniului initial

Buna seara!

Ma numesc Razvan, sunt student si am o nelamurire vis-a-vis de procedura incheierii actelor doveditoare in vederea infiintarii unui ONG.

Spre exemplu, in cazul unui contract de comodat, cine va fi comodatarul avand in vedere ca asociatia nu este inca infiintata si in consecinta nu are personalitate juridica ?

Aceeasi situatie in cazul varsarii intr-un cont bancar al patrimoniului initial in bani. Cine va fi titularul contului ?

Multumesc.
O seara placuta!
Ultima modificare: Vineri, 6 Noiembrie 2009
razvan_ncs, utilizator
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 18:35, 27 Noiembrie 2009
Intocmiti contractul de comodat in numele ONG pe baza dovezii de rezervare a denumirii aleasa de ONG.(comodatar ONG "X" cu revervare de nume "Y")
Patrimoniul ONG se constituie prin depunerea sumei mentionata in statut la o unitate bancara sub forma de "patrimoniu initial". Atasati cererii de deschidere de cont un exemplar autentificat al statutului ONG si veti primi un extras de cont doveditor.
Titularul contului este tot ONG.
In contractul de comodat se va trece numele ong-ului reprezentata prin Presedinte si vor fi trecute datele lui, in plus toate actele pana la infiintare inclusiv taxele achitate vor fi intocmite pe numele reprezentatului legal.
Eu am inteles ca putem folosi ca dovada pentru sediu un contract de comodat(sub semnatura privata) si ca daca specificam ca nu vom desfasura nici un fel de activitate la sediu , nu intra sub incidenta Legii Locuintei ,deci nu avem nevoie de acordul vecinilor.
Pana la urma cum e?
Multumesc pentru raspunsuri.