Avem debitori care au platit facturile cu intaziere de peste 200 de zile si dupa multe telefoane.
La acestia am vrea sa le calculam penalitati pentru perioada in care nu au platit facturile.
Intrebari:
1. trebuie sa le facturam penalitatile sau le putem cere direct in instanta?
2. le putem cere pe procedura prevazuta de OUG 119?
3. este suficiet un tabel clar, semnat de catre contabil sau va fi nevoie de expertiza contabila?
4. avand in vedere ca si Zapp proceda la fel, credeti ca avem sanse cu actiunea?
5. aveti alte sugestii ca sa ne recupram banii respectivi?
Puteti calcula penalitati conform contractului, pe care le facturati si ulterior le trimiteti notificare ca inregistreaza debite si le aratati termenul, banca si contul in care trebuiesc virati banii.
Dar daca au inregistrat astfel de intarzieri la debitul principal credeti ca au avut bani dar au refuzat plata? Nu cred ca pur si simplu au avut greutati in a efectua platile conform contractului.
Zapp sau orice compoanie de telefonie mobila factureaza penalitatile de intarziere si le adauga la facturile lunare, nu dupa ce se achita debitul principal calculeaza si accesoriile.
Cred totusi ca este tardiv sa facturati penalitati de intarziere dupa ce ati incasat c/val facturilor emise si in aceasta perioada de criza nu prea aveti sanse reale sa le si incasati
Neplata la termenul scadent al unor obligatii certe este un fapt reprobabil, care v-a produs prejudicii si daune.
Calculati penalitatile cf. contract, facturati corespunzator si trimiteti facturile cu scrisoare cu valoare si continut declarat, cu confirmare de primire.
Notificati si somati ulterior firma debitoare.
Abia dupa aceea, in caz de neplata, intrati pe procedura OUG 119.
Cu stima,
Oug 119/2007
donigao
Buna ziua,
Se poate face o actiune in baza OUG 119/2007 doar pentru penalitati la un contract? Este necesar sa emit o factura ptr aceste penalitati sau doar ... (vezi toată discuția)