Am primit de curand o raportare a asociatiei de proprietari. Prin Hotararea Adunarii Generale, in februarie 2018, s-a hotarat infiintarea unui fond special pentru o lucrare viitoare si strangerea contributiilor la acest fond in rate lunare.
Cu acest fond au aparut mai multe litigii, inclusiv pentru ca asociatia a perceput penalitati la intarzierile ivite la plata ratelor lunare.
La bunul simt, mie mi se pare ca acest fond trebuia evidentiat in contabilitatea asociatiei ca venit din contributiile asociatilor.
Surpriza mare din raportarea trimestriala a fost ca acest fond, la fel ca si fondul de rulment si cel de reparatii, apare evidentiat la capitolul "cheltuieli ale asociatiei".
Este legal sa se raporteze astfel de fonduri la cheltuieli?
Si daca nu e legal, ce se poate face?
ynocentta
Utilizator 3din 3 utilizatori consideră acest răspuns util
Dispozitia in vigoare indreptateste asociatia de proprietari sa aplice pennalitati pentru orice suma cu titlu de restanta neachitata in termenul stabilit
Atat timp cat suma solicitata urmeaza sa fie utilizata pentru reparatii parti comune condominiu,
nu este clar pentru ce s-a dispus constituirea unui fond special in loc sa fie alimentat fondul de reparatii
fun_fun
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Fondul special urmeaza sa fie folosit pentru reparatii atat la proprietatea comuna, cat si la cele exclusive ( locuri de parcare ), fara ca proprietarii exclusivi sa fie intrebati.
Penalitatile s-au calculat chiar si la sumele necesare viitoarelor reparatii ale proprietatilor exclusive, de unde litigiile.
Ramane intrebarea: fondurile se evidentiaza la venituri ori la cheltuieli?
Si -apoi, daca se evidentiaza la venituri,, ce e de facut pentru ca asociatia sa puna contabilitatea in ordine?
vali m
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
''Si -apoi, daca se evidentiaza la venituri,, ce e de facut pentru ca asociatia sa puna contabilitatea in ordine? ''...sa va puneti un admninistrator mai bine pregatit!
Nu se poate ca un admin sa nu stie asa ceva...
Asociatia are de toate, si admin, si presedinte, si cenzor, si comitet executiv (primii trei , remunerati).
Doar ca adminul, presedintele si cenzorul sunt foarte buni prieteni intre ei.
Daca deschizi gura, indiferent despre care / despre ce vrei sa zici ceva, iti sar ceilalti in cap ca ei lucreaza de mult impreuna si au mare incredere unul in celalalt.
Si primaria e mica si se cunoaste toata lumea cu toata lumea..
De aceea intrebam ce autoritate publica ar putea interveni pt a se pune contabilitatea in ordine.
Din cauza fondurilor introduse la cheltuieli, calculate inclusiv pt proprietatile exclusive ( evident restante si in litigiu), a penalitatilor calculate pt sumele aferente proprietatii exclusive, si dupa 6 luni de calcule in acest fel, e nebunie!
E aproape imposibil sa-ti dai seama care e situatia financiara reala a asociatiei ( pentru ca restantele proprietarilor si penalitatile sunt eronat calculate si n-ai cheie sa mai compari cu datoriile la furnizori , disponibilul din conturi si platile efectuate).
De aceea va multumesc ca mi-ati confirmat faptul ca bunul simt e inca in acord cu normalitatea.,
Daca as mai afla si unde sa ma adresez/ cum sa fac pentru a se remedia situatia., ar fi chiar si mai bine...
Scutiri de penalitati
hgjghgj
\"Proprietarii care isi achita integral cotele de contributie\" pot beneficia si retroactiv de scutiri de la plata penalitatilor pt ca nu e vorba in lege de ... (vezi toată discuția)