Buna seara!
Mai simplu este sa infiintati o asociatie decat sa o modificati, atat din punct de vedere al timpului, cat si din punct de vedere al numarului de acte necesare.
Modificarea statutului si al actului constitutiv impune, printre altele, si procese verbale si/sau hotarari ale adunarii membrilor asociatilor, iar in situatia in care nu se intruneste cvorumul necesar pentru adoptarea unei hotarari, va fi nevoie de o noua convocare, apoi va fi necesar si modificari de acte privind membrii asociatiei: aderarea noilor membrii in cadrul asociatiei, excluderea/demisia altor membrii, cine/ce functii vor ocupa in Consiliul Director, care este scopul (domeniul) asociatiei, cum se va atinge acest nou scop etc.
Daca va referiti din punct de vedere al timpului de solutionare al dosarului asociatiei de catre instanta (judecatorie) atat ca infiintare, cat si ca modificare este acelasi. Daca aveti si alte intrebari sau nelamuriri privind infiintarea sau modificarea asociatiei, le puteti adresa cu incredere.
O seara minunata!
Sub anumite aspecte, practica difera de la o judecatorie la alta. Asa ca eu nu neg ca exista judecatorii unde, din cauza unor cutume locale, se ajunge la situatia ca o modificare de acte constitutive sa dureze mai mult sau sa fie mai complicata decat o infiintare de asociatie noua. La judecatoriile cu care am eu de a face in mod obisnuit, procedura de modificare ia la fel de mult timp ca cea de infiintare iar numarul de acte necesare si complexitatea lor este aceeasi sau chiar mai redusa decat la infiintare. Astfel, taxa de timbru este tot de 100 lei, termenele sunt aceleasi, de depus la infiintare se depune cererea tipizata, act constitutiv si statut, dovada disponibilitate denumire, certificate cazier fiscal ale fondatorilor, dovada de sediu si de patrimoniu initial.... actele constitutive sunt cu semnaturile atestate ale tuturor fondatorilor. La modificare, daca se modifica si denumirea, trebuie ca la infiintare dovada disponibilitatii denumirii, costul, procedura si termenele pt a o obtine de la Ministerul Justitiei sunt aceleasi. Daca nu se schimba sediul, nu trebuie dovada de sediu. Daca se schimba, trebuie aceleasi acte ca la infiintare. La modificare se depune tot o cerere pe model tipizat, se anexeaza forma actualizata de statut si de act constitutiv, si in plus fata de infiintare se depune un extras din procesul-verbal al sedintei AG in care s-a votat modificarea de acte constitutive, deci un act in plus fata de infiintare (unde actul constitutiv poate fi totodata, in mod implicit, si extras de proces-verbal de sedinta AG de constituire) in schimb nu mai sunt necesare certificate de cazier fiscal ale tutoror, ci numai ale membrilor care nu erau fondatori si sunt alese prima oara in consiliul director al asociatiei.... iar in fata avocatului nu mai e necesar sa semneze toti participantii la sedinta AG ci e suficient una sau doua persoane desemnate de AG. Deci pe ansamblu e mai simpla o modificare decat o infiintare de noua asociatie. Pot fi insa si judecatorii care cer procesul-verbal complet al sedintei AG, care cer sa existe consemnate concret fiecare modificare nu doar adoptarea unei forme actualizate a Statutlui si Actului Constitutiv, care cer ca actele sa fie semnate de toti participantii la sedinta AG sau alte asemenea pretentii, care nu au un temei legal expres, dar care intr-adevar in acele cazuri ar putea face ca o modificare de acte constitutive sa fie mai laborioasa decat o infiintare a unei noi asociatii...... Deci depinde de practica judecatoriei de care apartine asociatia conform adresei sediului.....