Cand primim salariul semnam pe o coala pe care sunt trecute detaliat (net, brut, contributii, sporuri, etc.) salariile noastre a tuturor. Fiecare angajat semneaza in dreptul sumei pe care a primit-o.
Noi nu primim nici o dovada, primim banii.
Prevazut in CIM este plata salariului la a 15-a a lunii urmatoare. Practic intitdeauna salariul vine cu 1-2 luni intarziere. Am acceptat asta, nevrand sa provoc scandal si sa am neplaceri.
In schimb pt. mai si iunie nu mi-a venit salariul dar am primit pt. iulie. Am intrebat ca ce este cu cele doua luni si mi s-a spus ca le-am incasat deja. Am zis ca nu este asa si mi s-a spus ca ba da, am primit.
Eu imi tin evidenta cheltuielilor si incasarilor intr-un fisier Excel, am verificat si acolo, pt. cele doua luni nu am trecut salariul. Mi s-a raspuns ca probabil am uitat, insinuîndu-se ca-s habauca.
Ce pot face acum?
Pot cere spre verifiare acele acte pe care le semnam la primirea salariului? Ar trebui sa fie acolo semnatura mea. (Sper totusi ca nu au falsificat-o.)
Totodata imi doresc sa fie documentata si data exacta a primirii banilor. Momentan pe acele foi este trecuta doar luna pt. care este salariul, dar nu apare nicaieri cand exact (de regula cu intarziere de 2 luni) s-au inmanat banii. Ma gandam la introducerea unei rubrici (pagina este sub forma de tabel) unde sa treaca fiecare angajat data la care a primit salariul. Pot cumva impune asta?
În acest caz, exista dovada plății salariului... În schimb, neexistand obligatia prin lege sa se emită fluturași de salariu, puteti solicita în scris angajatorului sa va prezinte modul de calcul al salariului.
Modul de calcul este corect.
Ce doresc eu este sa imi vad semnatura pe statele de plata ale lunilor mai si iunie.
Eu stiu ca nu am semnat. Angajatorul zice ca am primit banii. Statele de plata sunt la contabila (firma externa).
Mai este o angajata, nici ea nu a primit salariile pe lunile respective, insa mi-a spus ca ea nici nu le va cere ca nu doreste probleme si pe ea sa n-o bag in incurcaturi. (Lucreaza norma de 2 ore si singurul lucru pe care il vrea este sa-si mai adune vechime pt. pensie si sa aibe asigurarile de sanatate platite.)
Daca angajatorul nu doreste sa-mi prezinte cele doua state de plata in cauza -inteleg ca nu are obligatia legala- singura modalitate este cea pe calea instantei?
Puteți promova o acțiune în instanță pentru neplata salariului. În acest caz, angajatorul va trebui sa demonstreze plata salariului cu semnătura pe statul de plata.
Multumesc.
Cade sub incienta conflictelor de munca, scutit de taxe sau este procedura civila normala?
Asta in cazul ca se va ajunge in instanta, desi eu cred ca sunt ei habauci si chiar doar au incurcat lucrurile. Sper sa nu fie grav, cu falsificari de semnatura si din astea.