Am o sesizare depusă în data de 30.07.2018 pentru o defecțiune la o mașină de spălat Bosch.Firma care asigura service-ul îmi spune că cele 15 zile calendaristice prevăzute în certificatul de garanție se încheie în data de 14.08.2018. termenul este corect?
La ce termen va referiti:
- cel de returnare a produsului nou-achizitionat;
- la termenul de garantie legala de conformitate sau
- la termenul cand produsul se defecteaza imediat ce a fost reparat?
Este bine sa cunoasteti ca timpul de nefunctionare din cauza lipsei de conformitate aparute in cadrul termenului de garantie prelungeste termenul de garantie legala de conformitate si cel al garantiei comerciale si curge, dupa caz, din momentul la care a fost adusa la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului sau din momentul prezentarii produsului la vanzator/unitatea service pana la aducerea produsului în stare de utilizare normala si, respectiv, al notificarii in scris in vederea ridicarii produsului sau predarii efective a produsului catre consumator.
Mașina de spălat Bosch s-a defectat și am anunțat defecțiunea în data de 30.07. Firma alocată pentru efectuarea reparației a considerat să vina în data de 14.08 pentru a schimba piesa defecta , moment în care am refuzat efectuarea reparatiei considerand termenul depășit și am solicitat schimbarea totala a mașinii de spălat.Firma de service calculează cele 15 zile din data de 31.07.Mentionez că mașina a fost cumpărată în 09.05.2018 . Firma de service chiar îmi comunică că a primit piesa de schimb în data de 09.08., dar m-au contactat doar în data de 14.08.
In consecință am solicitat către firma Bosch schimbarea produsul, dar primesc răspunsul de la firma care asigura service-ul și care considera că s-a încadrat în termenul legal, deși recunoaște că sesizarea s-a făcut în data de 30.07, dar calculeaza cele 15 zile din 31.07 și nu vede nici o problema in nerespectarea termenului și se oferă să îmi prelungească garanția cu încă 6 luni.