Am o sesizare depusă în data de 30.07.2018 pentru o defecțiune la o mașină de spălat Bosch.Firma care asigura service-ul îmi spune că cele 15 zile calendaristice prevăzute în certificatul de garanție se încheie în data de 14.08.2018. termenul este corect?
Bună ziua , tot nu sunt lămurită , dacă numărarea celor 15 zile se face așa cum ați menționat dumneavoastră mai este corect termenul specificat pe certificatul de garanție de 15 zile din momentul sesizării?
Astfel cum a precizat corect domnul consilier juridic, prima si ultima zi nu se ia in calcul. Textul de lege stabilind cu titlu imperativ modalitatea de calcul. Asadar, daca sunt 15 zile, neluandu-se in calcul prima si ultima zi, termenul va fi socotit pe zile libere: 15 zile intregi (libere) + 2 zile (ziua de inceput si ziua de sfarsit). Propriu-zis, service-ul are la dispozitie 17 zile pentru a remedia defectiunea, daca am socoti si cele doua zile (de inceput si de sfarsit care in realitate nu se iau in calcul), in speta acestia trebuie sa remedieze defectiunea pana in data de 15.08.2018.
Ratiunea instituirii acestui mod de calcul vine in contextul in care, de exemplu, daca Dvs. ati fi facut sesizarea in scris in data de 30.07.2018 la ora 23:59 sau la o ora cand service-ul nu mai are program de lucru in ziua respectiva, acestia ar lua la cunostinta de sesizarea Dvs. abia a doua zi, ceea ce ar fi incorect ca ziua sesizarii sa se ia in calcul si astfel service-ul sa fie privat de o zi (minus o zi) pentru a remedia defectiunea, ramanand astfel cu 14 zile. Acelasi lucru se intampla si in cazul implinirii termenului. Sper ca am reusit sa clarific nelamurirea Dvs.