M-am documentat si am aflat ca e vorba de decizia comitetului Asociatiei de proprietari,nu e stipulat clar in legea de functionare a asocatiilor.Unii platesc diferentele pe nr.apartamente scara bloc,altii pe nr.persoane din acele apartamente.Opinia mea este:nu e corect sa platim pe nr.persoane din apartament(chiar daca intradevar consumator este locatarul)pentru ca diferentele in cazul scarii mele de bloc nu apar din cauza defectiunilor ci din cauza unora care nu declara consumul corect,dau informatii cu un consum mai mic mereu si cand se fac verificari in apartamente nu deschid usa.De ce sa plateasca mai mult ,familii cu cate 2 sau 3 persoane care dau lunar consumul corect de apa din apartament pentru ca unii si-au facut un obicei de a minti in legatura cu consumul din apart.lor?
Pana la urma, "vinovatii" sunteti tot dvs. - proprietarii, impreuna cu conducerea as. prop.
Ce trebuie facut?
- com. ex. ales de catre dvs - sunt doar vecinii dvs. si nu alesi cumva in Parlamentul tzarii, da? Ei, incercati sa-i determinati sa intocmeasca un Regulament intern in care sa fie prevazuta si aceasta spinoasa chestiune - repartizarea diferentelor la apa rece si calda, sa-l afiseze la loc vizibil, sa fie insusit de catre toti proprietarii;
- ati aratat ca - ....nu apar din cauza defectiunilor ci din cauza unora care nu declara consumul corect,dau informatii cu un consum mai mic mereu si cand se fac verificari in apartamente nu deschid usa..., adica ati gasit si cauza aparitiei acestor diferente, da? Este atat de greu ca cineva (poate administratorul sau un membru al com. ex.) sa faca, la intervale stabilite, verificarea instalatiei de apa, a indecsilor apometreloe, a starii sigiliilor, etc.? Graficul verificarilor sa fie afisat in asa fel incat toate instalatiile interioare sa fie verificate, sa nu mai existe posibilitatea ca unii dintre proprietari sa nu deschida usa...
- verificarile sa fie efectuate si in "modul inopinat" - mai ales acolo unde exista suspiciuni de frauda (4-5 persoane, declara un consum de 2-3 mc de apa pe luna);
proprietarii care, in mod repetat nu permit comisiei sa faca verificarea instalatiei interioare si a apometrelor sa fie trecuti cu consumul in pausal si o sa fiti surprinsi ca urmatoarea luna vor fi acasa si asteapta vizita comisiei cu un buchet de flori in mana... :
- studiati si posibilitatea montarii de apometre cu citire radio, astfel incat aceste citiri se fac in acelasi timp la toate apartamentele, fie ca esti / nu esti acasa; noi avem montate astfel de apometre, iar diferentele dintre consumul facturat si suma de cantitati consumate pe intreaga scara/bloc, au ajuns la cca. 0,1 mc/persoana/luna;
Sa nu fiti surprinsa - in toate asociatiile sunt asemenea probleme, insa cu rabdare si intelepciune, lucrurile s-au asezat; infractorii au fost depistati, iar masurile luate au dus ca valorile diferentelor sa fie din ce in ce mai mici.
Mult succes!
Multumesc,cu o administratie la asociatia de locatari care ignora problemele locatarilor si cu locatari care sunt indiferenti si doar se lamenteaza cat de mult platesc cheltuielile de intretine e greu sa aplici solutii in avantajul de fapt al locatarilor. O sa insist pe toate caile sa ne schimbam toti apometrele .