Buna ziua!
Care este calea de urmat pentru un Presedinte al unei Asociatii care vrea sa renunte la aceasta functie? Este de ajuns daca cu ocazia ultimei adunari si-a exprimat pozitia in acest sens, iar acest lucru a fost consemnat in procesul verbal? Precizez ca vrea sa iasa de tot din Asociatie, din motive personale.
Un lucru este exprimarea verbala si notarea ei in procesul verbal si altul este completarea cu propria mana a unei notificari de incetare a mandatului de presedinte.
Presedintele depune documentul la asociatie, se inregistreaza cu nr/data, isi preda documentele, stampila unei persoane alese de membrii comitetului ex, comitetul va convoca a adunarea gen extraordinara pentru alegerea unui nou presedinte, face si un raport de activitate pentru predare, etc..
cyan
Moderator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Articol de lege ca sa isi inceteze activitatea?
Se poate face in baza prevederilor articolului din contractul de mandat din capitolul "incetarea contractului". - renuntare, etc.
Este o simpla notificare prin care anunta incetarea contractului.
Ultima modificare: Miercuri, 19 Septembrie 2018 cyan, moderator
Trebuie facuta distinctia intre retragerea din calitatea de Presedinte, deci din Consiliul Director, si retragerea din calitatea de membru al asociatiei. Ambele sunt acte unilaterale, supuse comunicarii, adica trebuie sa existe instiintare oficiala, dovedibila, a asociatiei, ca renunta la acea calitatea. Asociatia trebuie doar sa ia act, nu se poate opune.... Daca nu exista prevedere speciala in Statut sau in ceva regulamente interne, poate sa se retraga printr-o notificare scrisa, pe care sa obtina de la alt membru CD sau persoana cu rol executiv (ex. care gestioneaza documente, face secretariatul....) o semnatura de primire cu consemnarea datei... desi e atipic, merge si consemnarea in procesul-verbal de sedinta a CD a retragerii din functia de presedinte si din calitatea de membru al asociatiei, de dorit ar fi sa semneze si presedintele acel proces-verbal. Apoi, cum s-a mentionat, sa faca o predare-primire catre Consiliul Director, cu consemnare scrisa, ca sa nu existe vreo acuza ulterioara ca nu a predat ceva bunuri sau informatii ref. activitati in curs, ca sa fie o tranzitie fara probleme....