Buna ziua,
O firma la care sunt asociat detine spatiul comercial de la parterul unui bloc de 10 etaje din Bucuresti.
Blocul are intrarile locatarilor pe o parte,si pe cealalta parte a blocului sunt intrarile in spatiul nostru,iar in timp,spatiul a fost separat si de la furnizarea de incalzire,si de la apa calda ,si de la apa rece,avand contracte individuale cu furnizorii de utilitati
In acest moment nu avem nici un fel de utilitate obtinuta in comun,prin Asociatia de Proprietari,toate sunt autonome.Noi nu avem acces nici in scarile de bloc,nici in subsol,nici pe caile comune ale blocului,suntem absolut separati de locatari.
Cu toate acestea suntem parte a Asociatiei de Proprietari inca de cca 10 ani de zile,si ne-am comportat ca atare,fiind coplatitori ai cheltuielilor comune.
Din pacate,in ciuda faptului ca nu avem nimic in comun,decat obligatiile prevazute de Legea 230/2007,si desi avem autonomie totala dpdv al accesului si utilitatilor,avem o relatie foarte tensionata cu conducerea Asociatiei de Proprietari care a "umflat "cat a putut toate cheltuielile pe care ni le-a alocat,probabil pe considerentul clasic ca o firma are bani si poate sa plateasca oricat.
Din acest motiv,noi nu am fost de acord sa platim aceste sume umflate,si am asteptat intotdeauna inevitabilele hotarari ale instantelor de judecata,care au redus sumele cam la jumatate,in urma expertizelor,etc,
Din acest motiv,o iesire din Asociatia de Porprietari ar fi cea mai potrivita,ar separa in totalitate interesele celor doua parti,insa nu am identificat o cale pentru acest deziderat
Daca puteti sa identificati orice posibilitate,atat in baza legii 230/2007 precum si in viitorul apropiat prin legea 196 din 2018,va multumim anticipat!
Adam Grecu
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Din nefericire a intra sau a iesi dintr-o as. prop. nu este un lucru simplu - mai ales iesirea. vreti-nu vreti, aveti in comun cladirea si de aici se trag toate cheltuielile comune, proportional cu cota-parte indiviza de proprietate, la care nu puteti renunta. Sau se renunta doar in situatia renuntarii la proprietatea principala - ceea ce nu este cazul (banuiesc).
Totusi, in ciuda a cele scrise mai sus, in HG 1588/2007 (Norma de aplicare a L230), sunt prevazute la Cap. III - Repartizarea cheltuielilor pe cota-parte indiviza de proprietate, modul corect de participare a proprietarilor la cheltuielile comune.
Probabil ca nu va spun noutati, insa numai in acest fel trebuie sa procedati: se afiseaza LP, va uitati si daca ceva vi se pare in neregula, faceti contestatie la conducerea asociatiei.
Retineti ca simpla contestatie nu stopeaza bunul mers al asociatiei. Diminuarea cheltuielilor se face doar de catre instanta - asa cum ne-ati si aratat.
Undeva in acest act normativ, se spune ca puteti incheia practic si o conventie intre firma dvs. si as. prop. Bine, acolo se refera mai mult la cheltuielile pe nr. de persoane - dar am inteles ca acest capitol nu va intereseaza..., insa se pot face comparatii. Bateti in cuie cheltuielile la care vreti-nu vreti trebuie sa participati (opinia mea este ca nu tre' sa refuzati cheltuielile cu terasa blocului, cu fatada, si in ultima instanta poate partea de canalizare daca este comuna).
Oricum, din experienta juridica avuta, discutati cu membrii com. ex. sau chiar in AG a membrilor, trebuie discutat la modul cel mai serios ca, asa cum ati afirmat, o sa va achitati partea dvs. de cheltuieli, dar nu in bataie de joc. Sper sa nu va deranjeze cheltuielile mai mari decat a proprietarilor de apartamente deoarece spatiul comercial are o suprafata utila mai mare. Ideea este ca costul/mp de sup. utila ssa fie acelasi pentru toti proprietarii.
Va doresc mult succes!