Bună ziua! Sunt președinte al asociației de părinți și am depus în bancă actele pentru specimenul de semnătură,dar aprobarea în bancă mai durează ( nu știu de ce asociațiile sunt foarte, foarte controlate,mai ales că asociația este înființată în 2010 și fondurile sunt constituite doar din formularul 230 privitor la cei 2 la sută din impozitul pe venit)Fiind necesare cheltuieli din contul asociației cum pot scoate/ transfera bani acum? Menționez că fostul președinte ,care este și membru fondator in prezent este singura persoana cu specimenul de semnătură aprobat în bancă si care a făcut tranzacții bancare? Pot merge împreună cu fostul președinte care este și acum membru fondator să facem retrageri sau transferuri din contul asociației? Este legal? Bineînțeles până se aprobă semnătura mea!!!
Nu este legal ca fostul presedinte sa mai efectueze operatiuni bancare. El nu mai are mandatul dat de catre asociatie. Oricine ii poate contesta operatiunile.
Dacă bancă nu-mi acorda specimenul de semnătură, ce pot face că să pot folosi banii care sunt necesari pentru asociație? Nu pot nici să mut contul la altă bancă pentru că nu pot face nimic . Rămânem cu banii blocați în această bancă? Suntem la cheremul băncii? Ce pot face? M-am certat deja cu ofițerul de cont din banca unde este contul asociației. Mulțumesc
Ca sa nu fie facute plati catre terti, cred ca asa e cel mai bine. Deschideti cont la alta banca si fostul presedinte va vireaza banii acolo. Si de acolo rezolvati d-voastra.
Demos
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Revine la acelas lucru!
Fostul presedinte nu mai are drept de semnatura nici mandat de gestiune, deci nu poate face viramente.
Solutia pt o gestiune curenta este cea de deschidere al unui cont in alta banca de catre noul presedinte cu redirijarea resurselor lunare spre acest nou cont.
In lipsa de trezorerie, se poate solicita noii banci un imprumut pe baza extraselor de cont furnizate de fosta banca, extrase care vor servi de proba de solvabilitate.
Fosta banca trebuie instiintata in scris cu nr de inregistrare ca faptul ca ea blocheaza fondurile impiedica gestiunea curenta a asociatiei cliente, se vor solicita bancii si solutii de functionare in termen scurt, 3 zile de la data de inregistrare.
Daca banca nu se executa in termenul specificat, se someaza banca sa furnizeze solutii de functionare precizand ca toate pagubele si costurile creditelor contractate pt gestiunea curenta i-i vor fi repercutate (atentie nu uitati specificarea unui termen de raspuns).
In cazul in care obstructia continua se va solicita o mediere dupa care se va actiona in instanta.
Va trebui ca avocatul asociatiei sa introduca o actiune urgenta.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.