avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 154 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Se poate inchide contractul de muncă înainte de ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Se poate inchide contractul de muncă înainte de rămânerea definitivă a hotărârii judecătorești de intrare în faliment?

Societatea a intrat in faliment si a depus actele la tribunal pentru declararea falimentului dar a inchis contractele angajatilor inainte de emiterea hotararii judecatoresti de declarare a falimentului.
1. Este corect?
Angajatii nu au primit pana in prezent drepturile salariale restante pe ultima luna, banii pentru concediie neefectuate in ultimii 3 ani si nici actele pentru inregistrare la somaj, au trecut peste 20 de zile de la inchiderea c.i.m.-urilor.
2. Exista un termen limita pentru inregistrarea la ALOFM dupa inchiderea in REVISAL?
3. In cazul in care c.i.m. a fost inchis abuziv se pot cere angajatorului compensatii banesti corespunzatoare perioadei pana la hotararea definitiva a declararii falimentului? Prin compensatii ma refer la salariul pe care l-ar fi primit daca ar fi lucrat.
Ultima modificare: Vineri, 28 Septembrie 2018
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 12:19, 29 Septembrie 2018
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
1. Se poate decide concedierea salariatilor inainte de a se pronunta falimentul societatii.

2. Termen pentru somaj : 10 zile de la data incetarii c.i.m., dar nu mai mult de 12 luni.

3. Inchiderea abuziva - anularea concedierii - trebuie s-o constate instanta de judecata, situatie in care se poate angaja răspunderea patrimonială a angajatorului.
Pana acum nu le-a eliberat niciun document si au trecut peste 20 zile.
Nu era obligatia angajatorului sa elibereze actele angajatilor pentru a se inscrie la somaj in termenul de 10 zile?

Se poate angaja raspunderea patrimoniala a angajatorului in aceasta situatie? Parerea mea este ca se poate avand in vedere ca angajatilor nu le-au fost puse la dispozitie actele.

Termenul pentru inscriere nu este cel de 30 de zile potricit art. 38 alin. (2) din Legea 76/2002?

Pentru inscriere la somaj in situatia falimentului angajatorului ce acte care dovedesc intrarea in faliment trebuie depuse la ALOFM, practic, ce documente trebuie sa puna angajatorul la dispozitia angajatilor?

Se pot depune documente in copie, transmise prin email, pentru a urgenta inregistrarea la somaj?




Ultima modificare: Luni, 24 Septembrie 2018
cyan, moderator
1. Legea obliga numai la solicitarea scrisa a angajatului ... pe aceasta prevedere legala se bazeaza unii dintre angajatori

2. Potrivit Legii 76/2002, indemnizaţia de şomaj se acordă, la cerere, de la data incetarii raporturilor de munca, dacă cererea este înregistrată la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă în termen de 10 de zile de la această dată.

Dacă cererea este înregistrată după expirarea termenului de 10 de zile, dar nu mai târziu de 12 luni de la data prevăzută anterior, indemnizaţia de şomaj se acordă începând cu data înregistrării cererii.

Termenul de maximum 12 luni este termen de decădere din drept.
(art.38 alin.2 - 4 din Legea 76/2002)
[ link extern ]

3. Se poate angaja raspunderea patrimoniala a angajatorului in situatia descrisa de dvs.
Sa intelegem ca nu exista nicio prevedere legala privind obligatiile angajatorului de a pune la dispozitia angajatilor un set minim de documente intr-un termen limita functie de motivele incheierii contractului de munca? De ex. termenul minim de 10 zile pentru inregistrare la somaj.
Sau se aplica numai in cazul documentelor pentru inregistrarea la somaj?

HG nr. 905/14.12.2017 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor
art.7
.....
(5) La încetarea activităţii salariatului, angajatorii au obligaţia să îi elibereze acestuia o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate, precum şi un extras din registru.
(6) La solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligaţi să îi elibereze acestuia un extras din registru, datat şi certificat pentru conformitate, sau o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate, astfel cum rezultă din registru şi din dosarul personal, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării
.....


Pentru somaj, Legea nr. 76/2002 si HG nr. 174/2002 nu prevad un astfel de termen.

Alte discuții în legătură

Eliberarea actelor la încetarea contractului de munca este obligatorie sau facultativa? cyan cyan 1. Eliberarea actelor angajatului la încetarea contractului individual de munca indiferent de modalitatea de incetare, este obligatorie sau facultativa? ... (vezi toată discuția)
Decizie incetare cim bgdan bgdan Buna ziua, va rog sa ma ajutati sa rezolv urmatoarea problema: - pana ieri am lucrat la un depozit de medicamente din provincie, firma avand sediul la ... (vezi toată discuția)
Intoarcere din ccc alycris alycris Am fost in concediu crestere copil.Copilul a implinit 2 ani pe 10 dec. 2009. Postul care l-am avut anterior nu mai este valabil-reprezentant vanzari, magazinul ... (vezi toată discuția)