Adam Grecu a scris:
Daca proprietarii de la etajul 1 doresc, pot solicita deblocarea usilor
Asta ar fi un motiv in plus, cat se poate de practic, pt care ati platit pana acum intretinere/repararea liftului. Daca dvs sau un potential nou proprietar ar vrea (ar fi nevoit din motive de sanatate) sa circule cu liftul, ar fi injust sa beneficieze acum de un lift intretinut atata timp pe cheltuiala altora.
Raspunsul dlui Grecu de mai sus e corect dar fiindca eu il pregatisem pe al meu in acelasi timp incluzand si referire la articolele din L 196/2018, il redau si acesta, poate e de folos.
Cheltuielile cu liftul sunt de doua feluri:
1. cheltuielile cu întreținerea/repararea - se repartizeaza per c.p.i. conf art 84+85; legatura c.p.i cu supraf apartamentului apare in art 2 lit l => legatura intre cheltuielile de intretinere/reparare a oricare parti comune (inclusiv lift) cu supraf apartamentului;
2. cheltuielile cu energia electrica ce este consumata de lift - se repartizeaza per nr de persoane conf art 82 pct 2; prin hotarare AG se pot excepta de la aceasta cheltuiala (numai daca liftul are contor separat de energie electrica) persoanele care locuiesc la parter sau et 1 conf art 75 pct 5.
Faptul ca usa liftului e blocata la et 1 ar presupune ca exista hotarare AG pt exceptarea de la plata cheltuielilor de tip 2 a celor de la et 1 si, ca respectivii sa nu cumva sa uite si sa manance din cascaval fara sa platesca, s-a luat masura blocarii usii. Verificati existenta unei astfel de hotarari AG cu presedintele asociatiei (in scris).
Deci dvs impreuna cu toti cei de la et 1 ar trebui sa fiti scutita de la cheletuiala de tipul 2 de mai sus. Cheltuiala de tip 1 se plateste de toata lumea.
P.S. In Italia a inceput sa se practice din ce in ce mai des trecerea la functionarea liftului cu fise/monede. Cine vrea sa foloseasca liftul, plateste (energia electrica). Dar, la fel ca si la noi, toti proprietarii platesc intretinerea/reparatiile liftului.