buna seara!...Am lucrat in privat timp de 7 ani de zile si de doua luni sunt in invatamant(profesor) cu norma de baza impartita in 3 scoli(le vom zice scoala 1---0.22 din norma, scoala 2-0.22 din norma si scoala 3--0.56 din norma) si am intampinat o problema:scoala 1 si 3 mi-au acordat sporul de vechime in campul de munca de 10%,iar scoala 3 refuza deoarece sustine ca debutantii fara definitivat nu au dreptul la vechime conform legii 253(celelalte doua scoli au zis ca e o diferenta intre sporul de vechime in munca si cel de vechime in invatamant si tocmai din acest motiv mi l-au acordat)...cine are dreptate si in ce temei legal(deoarece e ciudat ca pe un salariu de baza sa am doua incadrari diferite)?..va multumesc!
Scoala 3are dreptate,vechineaxin munca se acorda pe vechimea pe acelasi post si nu pe vechimea de timp pe care ati lucrat pe un alt post,in mod normal nu ar trebui sa primiti spor de la niciuna.
Intr-adevar, este o diferenta intre sporul de vechime in munca si cel de vechime in invatamant.
Vechimea in munca = munca prestata in baza unui contract individual de munca.
Pentru acordarea gradației corespunzătoare tranșei de vechime în muncă, angajatorul va lua în considerare integral și perioadele lucrate anterior în alte domenii de activitate decât cele bugetare.
Vechimea in invatamant reprezinta vechimea efectiva in invatamant si vechimea recunoscuta in invatamant, dupa caz (conform Legii 63/2011 - abrogata , in prezent).
Prin urmare, intrucat legislatia nu face distinctie intre cei cu definitivat si cei fara definitivat, trebuie sa va fie acordate aceste sporuri.
Spor vechime
ildiko23
Buna ziua!
Sunt angajata in invatamant de la 1 sep. 2005, si am trecut la transa de vechime 6-10 ani (10% spor) din 1 sept 2011, avand pana atunci 5% spor ... (vezi toată discuția)
Sporul de vechime
giorgio74