Care sunt obligațiile lichidatorului judiciar față de salariații unei firme care a depus cerere pentru intrarea în faliment prin procedura simplificată?
In cazul falimentului angajatorului salariatii trebuie sa depuna cerere pentru inscrierea la masa credala sau sunt inscrisi din oficiu de catre lichidatorul judiciar?
In cazul in care salariatii trebuie sa se inscrie la masa credala trebuie sa plateasca taxa judiciara de timbru în cuantum de 200 de lei potrivit art.14 din O.U.G. nr.80/2013?
Daca nu se cunosc drepturile salariale restante deoarece lichidatorul judiciar si nu a comunicat drepturile restante, cum notifica salariatul instanta cu privire la drepturi?
Lichidatorul judiciar nu a notificat salariatii despre intrarea in faliment conform art. 99 alin. (1) si nici potrivit 100 alin. (1) din L85/2014.
Ce masuri se pot lua impotriva lichidatorului judiciar pentru neindeplinirea obligatiilor din L85/2014 in privinta notificarii salariatilor cu privire la intrarea angajatorului in faliment si nici nu a comunicat actele pentru inregistrarea la ALFOM?
Poate fi reclamat la UNPIR sau alte autoritati?
Care sunt obligatiile lichidatorului judiciar fata de salariati?
mroby
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Buna ziua,
Potrivit celor prevazute la art. 18 din Legea 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă creantele salariale sunt inregistrate din oficiu in tabelul de creante de catre administratorul judiciar.
art.18 creanţe salariale sunt creanţele ce izvorăsc din raporturi de muncă şi raporturi asimilate între debitor şi angajaţii acestuia. Aceste creanţe sunt înregistrate din oficiu în tabelul de creanţe de către administratorul judiciar/lichidatorul judiciar;
In consecinta, nu trebuie sa depuneti cerere de inscriere la masa credala a debitoarei astfel cum este prevazut si la art.102 alin.1 din aceeasi Lege.
Alegeti un reprezentant al salariatilor care sa va reprezinte in procedura insolventei. Ulterior, puteti solicita in scris administratorului judiciar sa va comunice valoarea totala a creantelor salariale si sa va puna la dispozitie, in copie certificata pentru conformitate cu originalul, toate documentele contabile din care rezulta aceasta creanta.
In cazul neplatii drepturilor salariale curente, nascute ulterior deschiderii procedurii insolventei, puteti solicita in scris administratorului judiciar plata acestora in conditiile art.75 alin.3 din Legea85/2014 iar in cazul in care debitoarea refuza plata puteti formula o cerere de faliment impotriva acesteia.
Multumesc pentru info.
Tribunalul a acceptat deja cererea de intrare in faliment prin procedura simplificata inca de la inceputul lunii septembrie.
Ideea este ca lichidatorul judiciar nu a emis nicio decizie de incetare a c.i.m. oficiala, a trimis numai o notificare despre incetarea c.i,m. si admiterea cererii de intrare in faliment.
Dpmdv notificarea lichidatorului nu este o decizie de incetare a c.i.m., este o informare cu privire la intrarea in faliment, trebuia sa trimita 2 adrese, una cu intrarea in faliment si a doua, decizie de incetare a c.i.m..
Nu a trimis niciun alt document care se elibereaza in mod normal la incetarea c.i.m.., revisal, si restul de doc.
Din aceste motive am intrebat despre obligatiile lichidatorului judiciar fata de fostii angajati.
Formal nu este necesar sa fie redactate mai multe documente, decizia de incetare a contractului individual de munca putand fi inclusa in acea notificare despre care spuneati.
Adeverinta de vechime o puteti solicita lichidatorului.
V-as recomanda sa discutati cu lichidatorul si sa va lamureasca daca a incetat contractul de munca. Daca da, solicitati documentele.
Am inteles cum este "formal" dar "legal" cum este?
De ce trebuie sa solicite salariatul actele lichidatorului judiciar?
Unde este prevazuta in L85/2014 obligatia salariatului de a solicita acte lichidatorului? Poate angajatul nu stie cecsa solicite ori solicita acte mai putine!
Atata timp cat lichidatorul este primul in ordinea platii creantelor, salariatii find abia pe locul 3 lamasa credala iar in urma admiterii cererii de intrare in insolventa a preluat atributiile angajatorului se intelege ca a preluat si responsabilitatile acestuia fata de salariati potrivit Codului muncii.
Daca nu are responsabilitati fata de salariati atunci sa se schimbe ordinea platii, salariatii primii iar lichidatorul pe locul 3 la ordinea primirii banilor.
Nu toti salariatii cunosc legea insolventei, spre deosebire de un lichidator judiciar, sunt angajati care nu stiu sa scrie sau sa citeasca, astfel ca nu au cunostinta ce acte sa ceara si cui.
Afla acest lucru cand merge la ALOFM cand merge sa se inregistreze ptr obtinerea indemnizatiei de somaj.
Asta inseamna pentru salariat drumuri inutile, pierdere de timp, inregistrare tarzie la somaj, pierderea continuitatii vechimii.
Lichidatorul are obligatia ca atunci cand il informeaza pe salariat ca a intrat in lumea fericita a somerilor sa ii puna la dispozitie toate actele de care are nevoie la somaj si nu sa il puna pe drumuri ori sa umble la lichidator sa il lamureasca daca i-a incetat sau nu c.i.m. - daca odata cu decizia de incetare primeste si restul de documente obligatorii (adeverinta de vechime, extrasul din REVISAL, hotararea definitiva de admitere a cererii de intrare in insolventa, etc), il instiinteaza despre Fondul de garantare a salariilor (oare cati lichidatori informeaza salariatii despre Fond si le trimite si hotararea??), parerea mea este ca niciunul, angajatul nu ar mai umbla aiurea dupa acte!
Din aceste motive am intrebat despre obligatiile lichidatoruluu fata de angajati.
A preluat firma sa o lichideze, inseamna ca a preluat si obligatiile angajatorului fata de angajati potrivit Codului muncii si obligatiilor din c. i. m..
Incetarea c. i. m. se face prin decizie de incetare si nu printr-o instiintare "formala".