Bună ziua, fac parte dintr-un grup de locatari cu spirit civic, băieți tineri care doresc să se implice în adminisrarea unui condominiu lăsat în paragină de vechii locatari care au refuzat să se implice în administrarea acestuia, lucruri pe care le-am observat în ultimul an de la mutarea mea în blocul în care locuiesc.
Ca urmare a modificărilor legii 196/2018, dar și a faptului că o parte dintre locatari dorim să facem anumite schimbări în bloc aș dori să vă adresez câteva întrebări, întrucât urmează să convocăm locatarii din bloc conform noilor proceduri din legea menționată (unele destul de anevoioase, chiar dacă le consider corecte).
1) având în vedere prevederile art. 49, alin. 4, dar și a art. 50 lit. b, din legea de mai sus, (sau alte articole pe care încă nu le-am sesizat), precum și a principiului prin care consider că ce legea nu interzice atunci este permis, vă rog să mă ajutați să înțeleg dacă, în urma unor viitoare convocări sau pe baza unor declarații scrise din partea proprietarilor, ori prin intermediul altor mijloace legale, dacă se poate modifica modalitatea de notificare (email cu confirmare de primire sau prin SmS, în cutiile poștale ale blocului), a locatarilor, pentru viitoarele ședințe, în loc de a trimite scrisori prin poștă cu confirmare de primire (mai costisitor) sau pe baza tabelului nominal convocator (mai anevoios) - dacă aceștia consimt pe bază de declarație sau în cadrul adunării.
2) ca urmare a faptului că urmează în curând o ședință, vă rog să mă lămuriți și cu privire la modalitatea de întocmire a procesului verbal al ședinței (despre care legea spune că trebuie întocmit în timpul ședinței), în sensul că, știind situația din bloc și reticența vecinilor de a participa și a sta la ședințe o perioadă mare de timp, este posibil să fie întocmit de către o persoană în timp ce restul hotărăște?
Vă întreb întrucât mi se pare că ar dura foarte mult, și că poate ar trebui să semneze fiecare un tabel, iar ulterior, PV-ul cu hotărârile luate să fie redactat în celelalte 7 zile și afișat la avizier. Adică nelămurirea mea este: se imprimă anterior și apoi se lasă rânduri libere și se completează atunci? Ce faci dacă mai apar alte lucruri pe ordinea de zi supuse votului de către membrii adunării? etc. Dumneavoastră cum procedați?
Vă mulțumesc.
Nu încerc să ocolesc convocatorul. Noi deja am afișat la avizier convocatorul care a avut la bază, conform legii, semnăturile a 20% dintre locatari, însă noua lege stipulează la art 47, alin. 4 următoarele:
(4) Proprietarii sunt anunţaţi, prin afişare la avizier şi pe bază de tabel nominal convocator sau, în cazul proprietarilor care nu au fost anunţaţi pe baza tabelului nominal convocator, prin poştă cu scrisoare recomandată, cu conţinut declarat şi confirmare de primire, asupra oricărei adunări generale a asociaţiei de proprietari, cu cel puţin 10 zile înainte de data stabilită, inclusiv cu privire la ordinea de zi a adunării generale, cu excepţia adunărilor generale extraordinare sau a adunărilor generale reconvocate care se pot convoca, în condiţiile prevăzute la alin. (3), cu cel puţin 3 zile înainte de data stabilită.
De aici rezultă ca doar convocatorul nu este suficient, necesitând, pentru a avea valoarea juridică pe care ați menționat-o, un tabel convocator sau dovada trimiterii, la adresele din buletinele proprietarilor, a corespondențeiprin poștă, cu conținut declarat.
E posibil să fi îneles greșit, însă e o modalitate corectă pe care legiuitorul a ales-o - de a notifica toți locatarii - doar că o consider anevoioasă și ar fi mai economicos/ușor, pentru cei care optează la o altă modalitate de notificare a adunărilor, să fie posibilă și notificarea prin apel telefonic, sms, email.
CipM
Utilizator 1din 3 utilizatori consideră acest răspuns util
Mai baieti, de pe ce planeta sunteti?! Rara avis, nu credeam ca mai exista oameni ca voi (tine)! Ce [nu] fumati, if you don't mind me asking, sa le dau si vecinilor mei? De ce n-am avut noroc sa veniti la mine in asociatie??!
</rhetoric Q's> Revenim...
1. Din pacate nu. Orice hotarare se ia, indiferenta de modalitate, nu poate sa contravina legii, respectiv modului de notificare precizat la art. 47/48. Nu ai voie sa schimbi prevederile legii chiar daca 100% dintre membrii asociatiei doresc asta. Asa ca trebuie sa respectati ad literam art 47, alin. 4 sau 48. Si eu sufar la fel ca si voi pt ca prefer mijloacele electronice.
2. Da. Eu fac un draft in zilele precedente, il tiparesc, il dau unei persoane la inceput de sedinta care il copiaza de mana in registrul de P.V. al asociatiei pe masura ce avansam, completand nr de voturi pentru/impotriva, adaugand eventualele abateri de la ordinea de zi. Tabelul cu semnaturi nu se poate ocoli. Nu se pierde timp prea mult, cel mult 5 min in plus. Target-ul meu e ca o sedinta sa dureza max 15 min si pana acum m-am incadrat in 15-20 min inclusiv PV. A doua zi pui xerocopia PV la avizier si esti gata.
Da, înțeleg. Mulțumesc pentru răspuns. Din păcate trebuie anunțate 44 de persoane și o parte dintre proprietari au apartamentele închiriate.
Acum, având în vedere ca adunarea generala a fost convocata de locatari, noi nemaiavând președinte, cine are obligația sa se ocupe de trimiterea scrisorilor recomandate? Cine le imprima? Cum se decontează acestea? Sunt totuși niște bani pentru 44 de apartamente.
Mulțumesc.
CipM
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
[fiecare paragraf e un comentariu/raspuns la cate o intrebare, pastrand ordinea],
Idem si la noi, multe inchiriate. Asta-i viata. No pain, no gain.
Obligatia e mult spus. Oricine le poate trimite. Cineva/toti din cei 20% care au facut convocarea sau oricare dintre restul, nu conteaza cine/câți. Se sacrifica unul si merge la posta cu toate buluc. Confirmarile conteaza, nu cine trimite scrisorile.
Imprimanta:) E asta o problema?! Va descurcati voi. Printati una si xerocopiati cu bon de decontare pe CIF-ul asociatiei restul.
La fel cum se deconteaza orice cheltuiala in interesul asociatiei. Luati chitanta/bon, intra la cheltuieli, se repartizeaza per c.p.i. (la fel ca si salariul adminului de exemplu).