avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 926 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Altă modalitate de convocare a proprietarilor din ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Altă modalitate de convocare a proprietarilor din cadrul asociației/Redactare PV hotărâre adunare generală

Bună ziua, fac parte dintr-un grup de locatari cu spirit civic, băieți tineri care doresc să se implice în adminisrarea unui condominiu lăsat în paragină de vechii locatari care au refuzat să se implice în administrarea acestuia, lucruri pe care le-am observat în ultimul an de la mutarea mea în blocul în care locuiesc.
Ca urmare a modificărilor legii 196/2018, dar și a faptului că o parte dintre locatari dorim să facem anumite schimbări în bloc aș dori să vă adresez câteva întrebări, întrucât urmează să convocăm locatarii din bloc conform noilor proceduri din legea menționată (unele destul de anevoioase, chiar dacă le consider corecte).
1) având în vedere prevederile art. 49, alin. 4, dar și a art. 50 lit. b, din legea de mai sus, (sau alte articole pe care încă nu le-am sesizat), precum și a principiului prin care consider că ce legea nu interzice atunci este permis, vă rog să mă ajutați să înțeleg dacă, în urma unor viitoare convocări sau pe baza unor declarații scrise din partea proprietarilor, ori prin intermediul altor mijloace legale, dacă se poate modifica modalitatea de notificare (email cu confirmare de primire sau prin SmS, în cutiile poștale ale blocului), a locatarilor, pentru viitoarele ședințe, în loc de a trimite scrisori prin poștă cu confirmare de primire (mai costisitor) sau pe baza tabelului nominal convocator (mai anevoios) - dacă aceștia consimt pe bază de declarație sau în cadrul adunării.
2) ca urmare a faptului că urmează în curând o ședință, vă rog să mă lămuriți și cu privire la modalitatea de întocmire a procesului verbal al ședinței (despre care legea spune că trebuie întocmit în timpul ședinței), în sensul că, știind situația din bloc și reticența vecinilor de a participa și a sta la ședințe o perioadă mare de timp, este posibil să fie întocmit de către o persoană în timp ce restul hotărăște?
Vă întreb întrucât mi se pare că ar dura foarte mult, și că poate ar trebui să semneze fiecare un tabel, iar ulterior, PV-ul cu hotărârile luate să fie redactat în celelalte 7 zile și afișat la avizier. Adică nelămurirea mea este: se imprimă anterior și apoi se lasă rânduri libere și se completează atunci? Ce faci dacă mai apar alte lucruri pe ordinea de zi supuse votului de către membrii adunării? etc. Dumneavoastră cum procedați?
Vă mulțumesc.
Cel mai recent răspuns: flory_mr , utilizator 20:01, 13 Mai 2019
Domnule, dumneata esti mai catolic decat Papa de la Vatican - se vede de la o posta.
Observ ca ati inteles faza cu...Domnule Adam Grecu, de ce vreți să gestionați o Asociație „mamut”.
V-am raspuns ca nu depinde numai de mine (am un singur vot) cum se va organiza asociatia din care fac parte - ca se divide, ca va ramane in aceeasi forma - nu stiu, insa sa va fie clar: nu mor caii cand vor cainii, da?
Sa zicem ca la dumneata, cine se va ocupa de reorganizarea as. prop. o sa mearga la judecatorul delegat cu forma de organizare actuala. Judecatoria, probabil o sa sa aprobe sau o sa-i trimita la plimbare. Daca o sa le aprobe forma actuala, dumneata , justitiar de profesie, o sa ai dreptul sa contesti. Atunci, o sa primesti un raspuns intr-un fel sau altul.

Ceea ce nu inteleg eu si o alta multime de useri: daca locuiti intr-un imobil=condominiu, de ce nu procedati la desprinerea de "mamut" si sa va organizati de sine statator intr-o as. prop. mica - cu avantajele si dezavantajele pe care ni le tot propui,ca discutie aici pe forum?
Sau astepti la cotitura sa le mai "fabrici" un dosar "sefilor" de la As. prop. actuala?

In alta ordine de idei - "mamutul" dvs. se va divide in 'nshpe asociatii mai mici, dar vor dori sa fie administrati de acelasi administrator - o sa aveti ceva impotriva? Nu o sa mai aveti cativa sefi, o sa aveti fiecare bloc cu 'nshpe grupuri de sefi - va va mai deranja acest lucru?
Doamne fereste!
Cea mai gravă problemă e faptul că listele de plată nu pot conține cu adevărat cheltuieli sau fonduri COMUNE, și astfel eu zic că ele au fost și sunt ilegal calculate în Asociațiile cu mai mult de 2 blocuri, deoarece nu putem avea conducte comune cu restul blocurilor, mai ales că la noi e vorba de 9 blocuri cu 28 de scări, aproape toate situate la mare distanță unele de altele (chiar și de 1 km) !
Cum mai poți considera legale listele de plată, știind că nu ai cum să ai ceva în comun cu blocurile situate la distanță față de blocul tău ?
Ziceți că sunteți administrator. Logica dvs., ce vă spune, că dvs., cu funcția de gestionare a cheltuielilor comune într-o Asociație cu peste 500 proprietari, calculați perfect legal acele cheltuieli, care numai comune nu sunt ?
Cum calculați pentru cele 504 proprietăți, Cota-Parte Indiviză comună, știind că aveți mai multe blocuri fără a fi legate între ele prin proprietăți comune ?
Dvs. încălcați grav definițiile existente la art. 2 din Legea nr. 196/2018, știind că nu gestionați proprietățile comune, adunând bani en-gros, dar ilegal calculați, deoarece nu sunt cheltuieli și fonduri comune reale.

Nu e puțin cam ilegală acea Asociație „mamut” ?
Eu, ca proprietar, urmează să contest aceste liste de plată ilegale, deoarece nimeni nu poate să-mi dovedească faptul că eu am proprietăți (conducte) comune cu celelalte 8 blocuri ... fiecare e cu gestiunea lui, nu să ni se ceară bani la grămadă, „buzunărindu-ne”, iar destinația banilor fiind necunoscută ! Nu putem plăti aceste Taxe pe Prostie ...
Ultima modificare: Joi, 9 Mai 2019
flory_mr, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Ba se poate si va pot explica, cum este la noi;
Avem 11 blocuri cu 19 scari.
Chiar nu as vrea sa ma balacaresc cu toate cheltuielile, insa incerc sa va fac sa intelegeti mecanismul cu un exemplu unei reparatii la subsol:
Blocul 1, scara 1. Cheltuiala - inlocuirea unei tevi de scurgere a apelor uzate. Cost 150 lei, materiale si manopera.
Intreb si eu: are ceva in comun cheltuiala de la blocul 1, scara 1, cu cota-parte indiviza de la blocu 11, scara 2 ?
Cum se repartizeaza costurile acestea: Valoarea de 150,00 lei / 797.38 mp.sup. utila totala a scarii = 0.188 lei/mp de sup utila. Acest rezultat il inmultesc cu sup. utila a fiecarui proprietar de locuinta din scara respectiva, astfel:
- ap. 1; 38,60 mp x 0.188 lei = 7.26 lei;
...............................
- ap. 20; 47.06 mp x 0,188 lei = 8.85 lei;
..................................................................................................
Total 797,38 mp = 150,00 lei
..................................................................................................

Asa se "discuta" problema la toate blocurile si scarile componente, adica fiecare cu "mama" lui.
Repet, nu se amesteca lucrurile, cheltuielile de la un bloc cu altul, de la o scara la alta.
De fapt si de drept, toate calculele repartizarilor, precum si oglinda activitatii este separata pe fiecare scara in parte. In asociatia noastra avem si 6 blocuri cu o singura scara, asa ca aici chiar sa vrem, nu putem sa repartizam costuri pe lucrari de la alte blocuri.
Se repara liftul la blocu 2, pai atunci cheltuiala se repartizeaza doar proprietarilor de la blocul 2 si tot asa, ce sa va explic mai mult?
Avem o comisie de cenzori care chiar isi face datoria si este imposibil de dus o cheltuiala dintr-un loc in altul. Cine credeti ca si-ar permite acest lucru. Cum poti sa raspunzi unui proprietar care solicita explicatiile la repartizarea cheltuielilor ?
Nu stiu cum este la dvs. in Braila, dar la noi asa este.
Va mai dau un exemplu:
In IASI sunt firme de administrare as. prop. care administreaza 4500 de apartamente. Banuiti cumva ca firma amestea cheltuielile de la o asociatie la alta, de la un bloc la altul? Nici nu se pune problema.
flory-mr Aveti o situatie complicata. De ce nu incercati sa impartiti problema in mai multe problemute.
Daca puteti ( sunt de acord si alte persoane) incercati sa iesiti din acea asociatie mamut. Am citit cateva hotarari ale unor instante. Unele au spus ca atata timp cat nu exista parti comune ( teren, pereti, tevi ..) aceea nu are cum sa fie o asociatie. Alte instante au spus ca o asociatie poate fi formata din mai multe imobile. Nu solicitati dizolvarea asociatie mamut ci iesirea unui imobilului si formarea unei noi asociatii .
Cunosc o asociatie formata din 9 blocuri. Toate au ac. presedinte , CE si adminsitrator. fondul de reparatii platit de un proprietar lunar era de 5 lei. In cazul in care era necesar sa se repare la un bloc, se platea din fond de reparatii. As are un sediu unde gasesti permanent pe cinva. Iti poti platii intretinerea in fiecare zi. La 9 blocuri avea doar un angajat cu CM. CE se intrunea lunar.Daca aevau o repartie de facut , presedintele se interesa, anunta intr-un ziar local si punea in discutie maimute oferte.etc. Dar si in astfel de cazuri, s-a recunoscut ca se fura. Dar aveau un presedinte care ii tinea in frau. Aveti perfecta dreptate . Nu ai parti comune . Nu pot avea fonduri comune iar banii din inchirierea unui spatiu revine imobilului unde s-a inchiriat. Acestia ar trebui utilizati pentru imbunatatiri..imobilului respectiv. Nu e normal sa platesti reparatiile efectuate la alte blocuri.
Adam Grecu a scris:

Ba se poate si va pot explica, cum este la noi;
Avem 11 blocuri cu 19 scari.
Chiar nu as vrea sa ma balacaresc cu toate cheltuielile, insa incerc sa va fac sa intelegeti mecanismul cu un exemplu unei reparatii la subsol:
Blocul 1, scara 1. Cheltuiala - inlocuirea unei tevi de scurgere a apelor uzate. Cost 150 lei, materiale si manopera.
Intreb si eu: are ceva in comun cheltuiala de la blocul 1, scara 1, cu cota-parte indiviza de la blocu 11, scara 2 ?
Cum se repartizeaza costurile acestea: Valoarea de 150,00 lei / 797.38 mp.sup. utila totala a scarii = 0.188 lei/mp de sup utila. Acest rezultat il inmultesc cu sup. utila a fiecarui proprietar de locuinta din scara respectiva, astfel:
- ap. 1; 38,60 mp x 0.188 lei = 7.26 lei;
...............................
- ap. 20; 47.06 mp x 0,188 lei = 8.85 lei;
..................................................................................................
Total 797,38 mp = 150,00 lei
..................................................................................................
Asa se "discută" problema la toate blocurile și scările componente, adică fiecare cu "mama" lui.
Repet, nu se amesteca lucrurile, cheltuielile de la un bloc cu altul, de la o scara la alta.
De fapt și de drept, toate calculele repartizărilor, precum și oglinda activității este separata pe fiecare scara în parte. În asociația noastră avem și 6 blocuri cu o singura scara, asa ca aici chiar sa vrem, nu putem sa repartizam costuri pe lucrări de la alte blocuri.
Se repara liftul la blocu 2, pai atunci cheltuiala se repartizează doar proprietarilor de la blocul 2 si tot asa, ce sa va explic mai mult?
Avem o comisie de cenzori care chiar își face datoria și este imposibil de dus o cheltuiala dintr-un loc în altul. Cine credeți ca și-ar permite acest lucru. Cum poți sa răspunzi unui proprietar care solicita explicațiile la repartizarea cheltuielilor ?
Nu știu cum este la dvs. în Brăila, dar la noi asa este.
Va mai dau un exemplu:
In IAȘI sunt firme de administrare as. prop. care administrează 4500 de apartamente. Bănuiți cumva ca firma amesteca cheltuielile de la o asociație la alta, de la un bloc la altul? Nici nu se pune problema.

Dacă se calculează pe scară, e corect și ceva mai legal.
Dar la noi totul e la grămadă (la comun), pentru toate cele 9 blocuri cu 4 etaje și 28 de scări ți nu s-a defalcat nimic pentru fiecare scară sau bloc.
Avem blocuri situate și la distanță de 1 km unele față de altele și nu înțelegem care sunt proprietățile comune cu restul de 8 blocuri.
Dacă e așa, vreau și eu să am acces la Uscătorul sau magazia de la toate cele 9 blocuri, că doar e proprietate comună ! Odată ce vorbim de un Condominiu format din 9 blocuri și 28 de scări, vreau și eu să am acces pe această proprietate comună unică !
De exemplu, și Fondul de Salarii este comun pentru cei 458 de proprietari din cele 9 blocuri.
Infractorii ăștia cresc lunar cu minim 2-3 lei de apartament Fondul de Salarii, cu toate că nu a fost nimeni angajat, ba chiar vreo 3 luni n-am avut administrator, deci Fondul de Salarii trebuia să scadă, nu să crească.
Ei profită că suntem mulți și cresc salariile într-un mod dubios - Fondul de Salarii Brut depășește 17.000 de lei la A.P.71 Brăila !
Problema este că în luna Mai 2014, Fondul de Salarii era pentru fiecare din cele 458 de apartamente, de 13,5 lei, și acum, în 2019, avem un Fond de Salarii de 35 de lei de apartament, adică aproape triplu față de 2014 !

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Bună ziua. asociația de locatari există, noi locatarii blocului ... Fercu Ana Fercu Ana Bună ziua. Asociația de locatari există, noi locatarii blocului vrem doar, să schimb președintele blocului, avem o nedumerire, trebuie ... (vezi toată discuția)
Adunarea generala a asociatiei de proprietari dupa legea noua 196 din 2018 florin555 florin555 Buna ziua, As avea rugamintea daca poate cineva sa clarifice cea ce vrea sa spuna art. 47 (4) din noua lege 196 din 2018, cu privire la convocarea ... (vezi toată discuția)
Bună seara la noi în bloc e o situație dificila. suntem asociație ... Ianit Ianit Bună seara La noi în bloc e o situație dificila. Suntem asociație de proprietari, eu ca proprietar al unui apartament am sesizat câteva nereguli vizavi ... (vezi toată discuția)