avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 888 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Cum ne putem rezerva dreptul de a nu trimite banii ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Cum ne putem rezerva dreptul de a nu trimite banii achitati in avans, in cazul in care clientul se razgandeste sau face returul unui produs personalizat?

Buna ziua,
Venim la dumneavoastra cu rugamintea de a ma ajuta intr-o situatie. Suntem doi artisti si am infiintat un Srl prin intermediul caruia vindem lucrarile artistice. Realizam bijuterii din tabla de cupru. Pentru a veni in intampinarea clientilor facem bratarile personalizate pe dimensiunile solicitate (ex.: grosime brat, ante-brat, incheietura mana), mai largi sau mai subtiri, dar pornind de la un model prototip standard. Sunt unii oameni care nu inteleg ca produsele relizate corform cerintelor lor, nu pot fi returnate. (O.G. 130/2000 si conform Ordonantei de urgenta nr. 24/2014, art. 16. Lit c) Produsele personalizate sunt exceptate de la dreptul de retragere/retur prevăzut la art. 9-15 din OUG 34/2014, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în ceea ce priveşte contractele la distanţă şi contractele în afara spaţiilor comerciale.). Desi i s-a explicat amiabil ca produsul a fost realizat la cerinta lui si corform dimensiunilor sale, a facut retur la colet si a cerut si banii. Ba mai mult, ne-a amenintat ca se duce la OPC daca nu ii dam banii. Noi acum avem produsele, insa nu mai avem foaie de tabla de curpu ca sa executam noi comenzi. Cum putem sa procedam si in baza carei legi nu se returneaza si banii? Cum ne putem rezerva dreptul de a nu trimite banii achitati in avans, in cazul in care clientul se razgandeste sau face returul? Noi odata ce am inceput a taia foaia de cupru pentru a realiza un produs personalizat, nu mai putem opri executia. Legile mai sus mentionate nu specifica nimic despre bani, in cazul in care clientul se razgandeste sau se incapataneaza si trimite produsul inapoi.

Cu respect,
Andra

Alte discuții în legătură

Restituire preț produs handmade personalizat Roxxy10 Roxxy10 Buna ziua, Realizez produse handmade si prin urmare am primit comanda on-line de la o d.na de un produs ce urma să fie personalizat după anumite ... (vezi toată discuția)
Protectia consumatorului grf grf Buna ziua, In baza oug 34/ 2014 articolul 16 fiind un magazin online cu lucruri realizate pe comanda in urma conversatiei cu clientul telefonic sau in mail, ... (vezi toată discuția)
Personalizarea in sensul legii/jurisprudentei ? calin_andrei calin_andrei Buna ziua, Cine s-a lovit si cunoaste interpretarea OPC, dar mai ales a instantelor de judecata in ceea ce priveste [b]produsele personalizate[/b] care sunt ... (vezi toată discuția)