Saptamana aceasta urmeaza sa se faca receptia la lucrari reparatii.
Receptia va fi facuta de catre o comisie de receptie interna.
Colegul de la achizitii a spus ca trebuiesc completate Fisele postului pentru salariatii care vor fi membri in comisia de receptie
cu atributii corespunzatoare.
Directorul vrea sa dea o Nota interna ..., insa
colegul de la Achizitii publice a spus ca
o comisie de receptie lucrari reparatii se numeste doar printr-o Decizie ( sau Ordin sau Dispozitie ) ....
Va rugam frumos sa ne ajutati sa intelegem:
- numirea unei comisii de receptie lucrari reparatii
se face prin Nota interna ? sau Decizie ?
- exista vreun articol de Lege
care sa prevada acest lucru ?
- exista vreo diferenta intre Nota interna si Decizie ?
din punct de vedere al puterii lor juridice ? cand se foloseste una si cand alta ?
si de ce ? ......
Daca s-ar adopta un act normativ cu toate situatiile care inca nu sunt reglementate , atunci am avea peste sute chiar mii de articole de citit.
Codul Muncii
(1) Angajatorul are, in principal, urmatoarele drepturi:
a) sa stabileasca organizarea si functionarea unitatii;
b) sa stabileasca atributiile corespunzatoare fiecarui salariat, in conditiile legii;
c) sa dea dispozitii cu caracter obligatoriu pentru salariat, sub rezerva legalitatii lor;
....
Ar fi trebuit ca in Legislatie sa existe niste prevederi
cu privire la subiectul de fata.
De ce ? pentru ca
recent, institutia noastra a avut un proces,
iar juristul nostru ne-a frapat cu ceea ce
a spus judecatorul de la Curtea de Apel:
- cum ca, o receptie bunuri se poate face
si chiar daca este prezent din comisie doar 1 membru ( ?!?..... )
.... insa, noua ni se spune mereu la serviciu
ca trebuie sa fie toata comisia,
si ca daca lipseste cineva trebuie sa fie inlocuit
tot printr-o alta decizie ( care o modifica pe prima decizie ),
daca in prima decizie nu exista membru supleant ....
Va rog frumos o parare.
Judecatorul a gresit ? sau nu ?
În general, in lipsa textului de lege, componenta , numărul membrilor si modul de functionare a comisiei de recepție se stabileste de catre angajator printr-un document intern.