avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 908 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe venit, ... PF
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe venit, CAS, CASS

PF

O firma la care eu sunt contabila(medic d e familie si pentru medicina muncii), a incheiat contr.pr. serv. cu un psiholog; valoarea prestarilor efectuate de psiholog pe perioada sept-dec.2009, este aprox. de 8000 roni(cca 2000ron/lunar).
Psihologul spune ca nu poate factura si incasa lunar decat o suma mai mica de 500 ron, facturarea extinzandu-se si in anul 2010.
Medicul de la firma care benef.de serv.psihologului nu stie sa-mi spuna de ce.
Intrucat daca i-ar emite facturile pana la sf. anului (asa cum este corect pentru S.C.), impozitul pe profit de plata ar fi mai mic, VA ROG SA_MI SPUNETI daca este corecta motivatia psihologului si de ce ( el spune ca ar pierde ajutorul de somaj. Poate fi si in somaj si sa fie P.F.? ).
Multumesc !
Cel mai recent răspuns: Iulian MANEA , Contabil 13:38, 15 Noiembrie 2009
din punctul nostru de vedere puteti factura toata activitatea in acest an chiar daca platile se extind si anul viitor.Da, nu ma mira deloc ca este si in somaj si continua sa-si desfasoare si activitatea profesionala.Categoric nu e legal, dar cum la noi se poate orice, asta e...;) Apropos, alt psiholog nu ati gasit?
Probabil ca acest psiholog are tarife mai mici decat altii, dar vrea sa le incaseze "la negru".
Nu eu am gasit psihologul respectiv ci administratorul firmei.
Am uitat sa mentionez , ca de la 01.01.2010 firma isi suspenda activitatea pe o perioada determinata; in cazul in care isi continua activitatea, asa m-am gandit si eu (sa factureze toate serviciile si sa le plateasca esalonat).
Da, este o idee buna avand in vedere ca la persoanele fizice veniturile se inregistreaza in momentul incasarii, nu in momentul facturarii ca la societatile comerciale.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură