Buna ziua.
In cadrul asociatiei de locatari s a votat ca, cheltuielile aferente (lumină scara, femeie de serviciu, cheltuieli lift) sa fie impartite la nr de apartamente si nu la nr de persoane. Cum in apartamentul meu nu locuieste nimeni si nici nu va locui cineva pana la sfarsitul anului viitor, as vrea sa stiu daca sunt nevoita sa particip la plata acestor cheltuieli sau daca pot fi scutita (si care sunt aceste cheltuieli)
Adunarea generala poate hotara orice dar sa nu contravina legii. Conform legii cheltuielile enumerate de dvs. se repartizeaza pe cota parte indiviza si nu pe nr. de persoane.
1-Conform dispozitii in vigoare nu mai exista asociatii de locatari
2-Cheltuielile comune se repartizeaza functie de cota indiviza nu de numar apartament sau de numar persoane
Adunarea generala nu poate adopta hotarari care contravin dispozitiilor in vigoare
daca aveti calitatea de proprietar de apartament in bloc chiar daca nu locuiti in apartamnet va revine obligatia legala sa achitati lunar cote parti comune
Fiind vorba despre imobil de locuit in comun,convietuirea in condominii se realizeaza in temeiul unor dispozitii care prevad obligatia ca in cazul imobilelor de locuit in comun la nivelul carora au fost constituite asociatii de proprietari,proprietarii au obligatia sa contribuie lunar la costurile de intretinere inclusiv cote parti comune
Pentru a va informa corect si complet asupra dispozitiilor care guverneaza infiintarea organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari,drepturi si obligatii ,reciproce,studiati disp L nr 196/2018