In urma decesului mamei, in urma cu 2 luni jumatate, urmeaza sa ma prezint la masa succesorala impreuna cu fratele meu.
As vrea sa stiu, in acest context:
1. care sunt taxele ce ni se vor aplica. Mi s-a explicat ca, daca succesiunea este facuta in decurs de un an de la deces, vom plati numai taxa de timbru judiciar. Daca depsim un an, se aplica si taxa notariala de timbru. este corect?
Care este valoare taxei judiciare?
2. Mama a locuit in sectorul trei. Este obligatoriu, am inteles, sa obtin un certificat de atestare fiscala de la Directia Taxe si impozite a sectorului 3. Ce documente imi sunt necesare pentru obtinerea acestui certificat?
3. De asemenea, am inteles ca trebuie sa obtin un certificat de deschidere a succesiunii eliberat de Camera Notarilor Publici. Trebuie sa mai achit vreo taxa in acest scop? Ce documente imi sunt necesare pentru obtinerea acestui certificat?
4. Pentru evaluarea casei si a bunurilor este obligatorie declaratia unui evaluator? Daca nu, pe ce baza se completeaza cererea de deschidere a succesiunii, despre care am citit?
Ce alte documente mai sunt necesare?
Ma pot adresa oricarui notar public?
Sfatul meu erste sa va adresati unui notar public din raza Curtii de Apel Bucuresti, care va v-a consilia si asista in ceea ce priveste deschideeea si dezbaterea succesiunii.
buna ziua!
mergeti la orice BNP din bucuresti cu urmatoarele acte:
-certificatd eces in original
-actele dvs de stare civila in original+ CI
-acte de prop in original
-doc cadastrala dc este cazul
- certificat de atestare fiscala.
si la un termen stabilit de noatr o sa va prezentati si cu 2 martori.
evaluarea imobilului se va face de catre notar pe baza grilei.
informatia cu termenul de 1 an este eronata.
taxele de timbru la noatr nu se mai aplica de prin 2006.
imporatant este sa dezbateti succesiunea in termen de 2 ani de la data decesului defunctei, pt a nu plati impozit catre stat.
succesiunea de dezbate la orice notariat in a carui raza teritoriala defunctul a avut ultimul domiciliu. deci orice notar din sectorul 3 .
acte : certificatul de deces al defunctului, carti de identitate succesori, certificat fscal , actele de proprietate ale bunurilor , certificatele de mostenitori.
daca succesiunea se dezbate in decurs de un an de la deces, erezii sunt scutiti de impozitul de 1% din valoarea masei succesorale.
taxa de timbru nu se mai plateste, doar onorariul notarului .
Impozitul nu se datoreaza daca succesiunea se dezbate in termen de 2 ani de la data decesului.
Certificatul de la Camera Notarilor Publici (care certifica faptul ca succesiunea nu s-a mai dezbatut la un alt birou notarial) se elibereaza notarului si nu costa nimic in plus.
Evaluarea masei succesorale o face notarul pe baza expertizelor.
Adesati-va oricarui notar din Bucuresti si va va da toate lamuririle necesare.