avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 298 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Este necesar infiintarea unei firme/PFA sau II
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Este necesar infiintarea unei firme/PFA sau II

Intentionez sa deschid un mic hobby.
intentionez sa deschid un site unde fiecare persoana poate vinde ceva virtual pentru o suma de bani.Atat timp cat site-ul isi opreste o mica parte din vanzare(un comision) este necesara infintarea unei firme ?
Pe scurt X vinde ceva catre Y.
Y il plateste pe X. Din suma respectiva Z isi trage comisionul pentru ajutorul oferit lui Y sa vanda produsul respectiv.
Este necesara infiintarea unei firme atat timp cat in acest proces noi suntem doar intermediari ?
Ultima modificare: Luni, 31 Decembrie 2018
Jimmi, utilizator
Cel mai recent răspuns: Jimmi , utilizator 16:48, 17 Ianuarie 2019
Da, numai pe structura unui srl (folositi codul cean pentru vanzarea pe internet si cel pentru activitatile de intermediere) pe care mai intai il infiintati cu asociat unic si administrator dumneavoastra, cu sediul social la adresa dumneavoastra din buletin si apoi incepeti sa incheiti contractele de intermediere si alte demersuri pentru derularea activitatii asa cum ati gandit-o. Peteti sa incasati venitul (din comisionul de intermediere) care vi se cuvine din comision pe baza de factura.
Pai si pentru un PFA/II in domeniul respectiv ce dovada a calificarii trebuie sa aduc?
Calificarea mea este Tehnician in activitati economice.

Stiu ca poate ma arunc intr-un ocean fara vesta de salvare sa spun asa insa am studiat administrarea afacerilor si contabilitatea insa nicidecum cum sa infiintez si sa intretin o afacere asadar vin cu un set de intrebari pentru a avea niste indrumari din partea unor profesionisti in domeniu.

Folosesc codurile CAEN


Codul CAEN: 4791 Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet

Codul CAEN: 4619 Intermedieri in comertul cu produse diverse

Sper ca astea sunt codurile

Vreau sa apelez la o firma specializata care sa se ocupe de dosarul pe care trebuie sa il duc la Registrul Comerţului.As dori sa stiu cum o sa fiu taxat? o sa vina procent din veniturile realizate?La ce interval de timp trebuie sa predau situatia? Daca sunt angajat cu contract in UE o sa trebuiasca sa platesc separat la sanatate si la pensii sau vin toate de la ANAF?
(Stiu ca II sunt scutite de la plata TVA-ului).In cazul asta ramane PRETUL INITAL + COMISIONUL NOSTRU.Ce trebuie sa platesc la stat in cazul acesta?

Si legat de partea administrativa am inteles ca facturier si chitantier pot achizitiona de la orice papetarie, dar totusi acesta trebuie fiscalizat ? sau cum se procedeaza? la fel legat de stampila, ce date trebuie sa contina? Trebuie dusa si legalizata ? Trebuie sa o completez si eu sau e ok daca platforma o completeaza automat si eu doar sa o stampilez

Imi cer scuze ca pun atatea intrebari de-o data dar sunt incepator si nu vreau sa ma avant pana nu aflu cateva pareri.
Pe langa toate acele intrebari imi apar cateva intrebari si la cele 3 declaratii pe care trebuie sa le depun la ANAF dupa ce am infintat firma,
D220 - Stiu ca pot alege estimativ profitul pe care il fac dar cum pot sa estimez in fiecare luna profitul pe care il voi face?Adica luna asta pot face un profit de 20 % si luna viitore profitul poate sa fie 0...Stiu ca ANAF-ul imi restituie banii inapoi daca am estimat mai mult insa nu imi este clar

D600 - Atat timp cat eu sunt singurul angajat in firma atat asociat unic cat si administrator si lucrez intr-o tara membra UE si automat platesc contributii la pensie in tara respectiva trebuie sa platesc si in Romania? Intreb pentru ca in situatia data eu nu as avea salariu ci doar profit.Automat sunt scutit de la plata asigurarii de sanatate si a pensiei nu?

In cazul in care sunt II stiu ca pot scapa de la plata TVA-ului si automat scap de Registrul de Evidenta Fiscala nu?
In ce conditii pot cere sa nu platesc TVA-ul
Iar pentru Registrul Unic De Control, daca eu nu mai locuiesc in Romania dar totusi am domiciliul in Romania si nu sunt prezent cand domnii de la ANAF doresc sa faca un control ma pot prezenta ulterior la ANAF sau primesc direct amenda
Ultima modificare: Miercuri, 16 Ianuarie 2019
Jimmi, utilizator
Pentru o intreprindere individuala acum se depune la finante declaratia unica care a inlocuit mai multe declaratii cum ar fi si 220, 200 si 600.
Indiferent daca lucrati pe o intreprindere individuala sau un srl, la inceput nu sunteti obligat sa va inregistrati ca platitor de tva ci mult mai tarziu cand veti depasi plafonul de 300 000 lei venituri.
Pentru o intreprindere individuala nu scapati sub nicio forma de Registrul de Evidenta Fiscala.
Despre aceasta este vorba? [ link extern ]

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Intermediere asigurari rca intreprindere individuala kremat kremat Buna seara! Detin o Intreprindere Individuala cu domeniul principal de activitate: Repararea calculatoarelor si al echipamenteleor periferice + alte domenii ... (vezi toată discuția)
Firma tractari auto Andrei Cosmin Andrei Cosmin Buna ziua! Intentionez sa achizitionez o autoplatforma cu MTMA de 3.5 tone, pentru efectuarea activiitatii de Tractari auto/Transport auto. Sunt deja ... (vezi toată discuția)
Intreprindere individuala pot alege sa platesc impozit 3 % Lucian77 Lucian77 Buna ziua, mi-am infiintat o intreprindere individuala si am adaugat 6 coduri CAEN, din care 3 sunt autorizate pt noul punct de lucru. Care sunt cele mai bune ... (vezi toată discuția)