avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 810 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... retur refuzat
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

retur refuzat

buna ziua! Am o situatie si vreau sa ma sfatuiti cum e bine sa procedez in vederea solutionarii ei cat mai rapid.Pe data de 16.11.2018 am achizionat online un telefon in valoare de 2949,lei de la Emag. Pe 21.11 am fost notificata ca produsul a ajuns la posta.am preluat produsul , cand l- am deschis am constatat ca este crapat am facut ppze le- am trimis mesaj celor de la emag am sunat am inregistrat o cerere de retur, a trecut o luna in care nu venea nici i firma de curierat sa preia telefonul.am sunat din nou am inregistrat o alta cerere de retur de data aceasta am ales sa predau eu la posta telefonul; telefonul a ajuns la ei dupa o lunga perioada , alte 14,zile.m- au instiintat ca a ajuns si este in verificari, prin mesaje imi garantau xa indata ce ajunge produsul imi vor face storno, dupa alte verificari primesc mesaj ca nu se accepta returul ca a ajuns la ei spart.Spart era inca de cand l- am primit eu, asta fiind si motivul returului.Eu stiu ca este lege daca un produs nu e in conformitate el trebuie inlocuit, reparat sau banii inapoi.eu nu am mai avut incredere ca acel produs este ok de aceea am cerut banii inapoi.Nu mi se pare ok sa platesc atat un telefon care ajunge crapat din vina postei sau nu stiu a cui vina, si ei sa imi raspunda ca nu poate fi acceptat.ce e de facut? Rrclamatir la anpc? Solutinare prin SAL, sau angajez. Un avocat si merg in instanta*
.Probe am poze cu data cu tot.conversatiilr mesajele cu raslunsul.lor.la n sesizarile mele si solicitarile facute .
Cel mai recent răspuns: adriandimitriu , utilizator 22:33, 2 Ianuarie 2019
Puteti incepe cu o reclamatie la ANPC in care sa descrieti in detaliu imprejurarile spetei dumneavoastra. Atasati si dovezile despre care vorbiti mai sus.
In urma sesizarii, ANPC ar trebui sa faca anumite verificari si sa dispuna o solutie in urma acestora.
In cazul in care solutia nu este favorabila, va trebui sa va adresati instantei de judecata cu o cerere de rezolutiune a contractului prin care ati achizitionat telefonul si restituirea banilor.
Este de preferat sa fiti asistatata de un avocat.
Cu stima,
e usor diferit: legea spune ca daca produsul nu e conform, el trebuie readus la conformitate, ceea ce in majoritatea cazurilor inseamna ca reparatia e prima optiune. a doua e inlocuirea, iar inapoierea banilor e la final.
Daca va doriti banii inapoi, si vanzatorul nu accepta acest lucru, singura varianta e instanta. ANPC este o unealta de presiune, ei pot sa amendeze, sa inchida magazinul, etc., dar nu pot sa va recupereze banii. Cat despre termene, ati facut comanda in perioada de black friday, in care livrarile sunt intarziate si cu 30 zile, si nu vorbesc de retururi
dianalivia 28 a scris:
Eu stiu ca este lege daca un produs nu e in conformitate el trebuie inlocuit, reparat sau banii inapoi.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Bună ziua! am comandat anul acesta de black friday un uscator ... Elena1996 Elena1996 Bună ziua! Am comandat anul acesta de black Friday un uscator de rufe de pe o platformă on-line foarte cunoscută (însă vândută și livrat de alt ... (vezi toată discuția)
Retur emag produs incercat adinutza87 adinutza87 Saptamana aceasta am cumpar de la emag un aspirator.Cand l-am bagat in priza am constatat ca nu trage mai deloc praful, iar peria este foarte proasta.Am dat cu ... (vezi toată discuția)
Buna ziua, am facut o comanda pe emag de un purificator ( achitat ... AnaM12345 AnaM12345 Buna ziua, Am facut o comanda pe Emag de un purificator ( achitat cu cardul), insa in locul lui am primit un filtru. Dupa ce am solicitat inlocuirea lui cu ... (vezi toată discuția)