Buna ziua!
As dori sa stiu daca in cazul unei firme in faliment, intocmirea si aprobarea programului de instruire SSM se mai face de administrator sau se va face de catre lichidatorul judiciar?
Multumesc!
Buna ziua,
In legea 319/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se face referire la angajator.
CAPITOLUL III
Obligaţiile angajatorilor
SECŢIUNEA 1
Obligaţii generale ale angajatorilor
ART. 6
(1) Angajatorul are obligaţia de a asigura securitatea şi sănătatea lucrătorilor în toate aspectele legate de muncă.
(2) În cazul în care un angajator apelează la servicii externe, acesta nu este exonerat de responsabilităţile sale în acest domeniu.
(3) Obligaţiile lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă nu aduc atingere principiului responsabilităţii angajatorului.
ART. 7
(1) În cadrul responsabilităţilor sale, angajatorul are obligaţia să ia măsurile necesare pentru:
a) asigurarea securităţii şi protecţia sănătăţii lucrătorilor;
b) prevenirea riscurilor profesionale;
c) informarea şi instruirea lucrătorilor;
d) asigurarea cadrului organizatoric şi a mijloacelor necesare securităţii şi sănătăţii în muncă.
Asta nu va pot spune, n-am intalnit o asemenea situatie...
Banuiesc ca daca acel lichidator a inlocuit de tot administratorul in functie preia si aceste atributii.
Mai asteptati si o parere avizata.
Multumesc!
In caz de faliment, lichidatorul intocmeste programul de lichidare care se va realiza in timp, tot cu angajati ai firmei intrate in faliment. Acesti angajati sunt in subordinea uneipersoane desemnate de lichidator care aproba si programul de instruire in domeniul ssm.